Ballen in Bolnuevo

10 juni 2014 - Mazarrón, Spanje

Wowwww, we mochten weer op vakantie! Zeer goed uitgerust gingen we, na een goed ontbijt met de taxi naar het busstation.
De Spanjolen verklaren ons voor gek dat we niet met een auto reizen, haha. Wij leggen telkens weer uit, dat deze manier van reizen uitermate relaxed is, we zien veel, zitten comfortabel en hoeven ons niet te bekommeren over de route en het parkeren enzo. Echt....heel erg aangenaam. Een reisdag zien we als een goedkope excursie.
Zo ook vandaag, we moesten een bergkam door, spectaculair.
De chauffeur rijdt deze route dagelijks, dus hij zoefde er doorheen, terwijl wij zo nu en dan wel even onze billen samenknepen. We hadden dit niet willen missen.
In El Puerto de Mazarron stapten we uit en namen een taxi naar Bolnuevo.
Dit plaatsje aan de kust ligt helemaal in the middle of nowhere, maar......een heel groot strand en.....mooie rotspartijen, palmen en een oase van rust!
Laat ons appartementencomplex nu ook zo heten, 'oasis de las palmeras'.
Ik heb dit geboekt op booking,com en vermeld dat we 40 jaar getrouwd waren, eigenlijk dus 42, en of we een mooi uitzicht konden krijgen. Wat schetste onze verbazing??..........we hebben het mooiste appartement, voor 6 personen, met een enorm balkon (zicht op zee, palmen en op mooie rotsen). Hier gaan we het wel uithouden hoor.
Omdat we een keuken hebben met alles erop en eraan, gaan we zelf koken, dus......op naar de (kleine) supermarkt. In de slagerij van deze toko, bestelden we abondigas (een soort van gehaktballen). Okee, werd gezegd, duurt even 5 minuten. Er werd een stuk vlees gepakt, nog een stuk van een ander soort, en nog een stuk van een ander beest, een worst, een ui, verse knoflook, peterselie, kruiden en door de blender. Broodkruim erdoor, mengen en........er werden heuse ballen gedraaid (met handschoenen hoor) en keurig in een bakje gedeponeerd. We hebben 8 flinke!
Morgen gaan we ze bereiden, volgens de diabetische slager (vermeldde hij ongevraagd), zijn ze ook heerlijk in de soep, maar wel eerst even aanbraden.
Maar....vandaag nog geen gekokkerel, want......een reisdag he?
We hebben in de bar van onze oase, vele tapas gegeten, krakend vers en bijzonder lekker.
Nu zitten we aan de wijn op ons balkon, kijken naar de zee en genieten van de rust!
En morgen.......havermoutpap van...ja hoor.......soya melk......en veel vers fruit en uiteraard die ballen.
En........Maurice zal nog beslist een stranddagje gaan beleven, maar......er is hier ook een zwembad.
We gaan genieten!

1. Wouter:
    11 juni 2014
    Hola vakantiegangers,

Die spectaculaire bergpas ga je ook weer door als je Cartagena gaat bezoeken. Leuk ritje he?
    Wij zijn in Bolnuevo geweest om camping Playa de Mazarron te bekijken maar we zijn doorgereden. Camping was een beetje een zooitje.
    Veel plezier op jullie grote balkon.

Hasta luego!!