De Franse slag in Bolnuevo

14 juni 2014 - Mazarrón, Spanje

Hola, Amigos, jullie hebben me vast gemist gisteren.........niet??.......foei!
Deze dame had geen zin om te schrijven, zooooo loom.
Maar nu, na een lekkere zeebaars en een mooie Rioja ben ik weer in staat om een neuzeltje te plaatsen.
Gisteren....lui......boodschapje........ strandhangen....jawel dagelijkse kost nu.....lekker douchen en.....balkonhangen......en.... lezen.
En..........uiteindelijk een mooie wandeling in de avond.
Je bent hier binnen no time in de bergen. De rotspartijen zijn bijzonder in hun veelzijdigheid. Soms krijg je Cappadocia gevoelens.
We hadden nooit gedacht hier zo'n prachtige geërodeerde rotsen aan te treffen. Sommige rotsen staan op springen, denk ik, maar volgens manlief valt het best wel mee.
We zijn al dagen bezig om eens echt in te checken hier, maar......telkens is de receptie gesloten. Gisteren toch maar eens geïnformeerd en...warempel...vandaag zouden ze open zijn, om 10 uur in de morgen.
De eerste dag, zijn we buiten de officiële receptie uren aangekomen, ik had dit per mail aangegeven, en daarom konden we via de bar naar binnen, de Peruaanse tuinman, bracht ons naar ons riante appartement.
Maar verder wisten we niets over het reilen en zeilen hier.
We kwamen erachter dat er niet wordt schoongemaakt (perfect) en dat er geen linnengoed vervangen werd, ook prima, we hadden voor 6 personen 'spul'.
Maar......we vonden het vandaag toch wel eens tijd worden om echt in te checken en wat vragen te stellen. Toen we boodschappen gingen doen om 10:00 uur......geen actie bij de receptie, vreemd, maar bij terugkomst .....beet...open.
Er zaten een stel corpulente Spanjolen in te checken, wij wachtten geduldig.
Ik maak nu dus even van de gelegenheid gebruik om mede te delen, dat ik niets negatiefs bedoel met het woord Spanjolen, sommige mensen vinden dit op een lijn liggen met het woord 'moffen' voor Duitsers, ongelofelijk. Moet ik het nu voortaan over Spanjaarden hebben dan?, ook goed, zeker als het 'beter' is. Ik hoor het wel he?
Eindelijk waren we aan de beurt en gaven aan om in te willen checken.
De dame (eigenaresse van de oase) aan de desk, zocht ons op in de computer en....inderdaad...we waren nog niet ingecheckt......paspoorten...etc etc. En meteen maar betalen ook, want de tijden van de receptie zijn ons iets te variabel, we willen dinsdag vertrekken als wij dat willen.
Geen probleem, maar even telefoon voor de dame, moest ze opnemen....was haar zoon....... in onvervalst Frans stond ze haar lieverd te woord.
Blijkt dat de eigenaren Fransen zijn en hier al 25 jaar de oase runnen, ik heb haar complimenten gemaakt, het is een paradijs hier! Zij vertelde dat ze ons een upgrade had gegeven omdat we een mooi uitzicht wilden, trės jolie, merci madame.
Ze verbaasde zich dat we met openbaar vervoer reisden en vroeg hoe we dat gingen doen om naar ons volgende hotel in Torrellano te komen. Nou.......excusez moi, maar kunt u dat voor ons uitzoeken? Ze besloot dat op zich te nemen, we horen nog van haar.
Weer naar het strand, maar.....het was afzien.....te heet.....terug naar onze casa.......douchen......en in de koelte een perfect maal verorberen, ik dus die baars.
Nu lekker lezen op onze koele balkon en morgen?......gaan we toch maar weer eens naar de markt!

Omdat mijn blog hier toch wat minder bezocht wordt, verwijs ik naar : ciao.waarbenjijnu.nl voor meer foto's.