Lazy Days en la Chancla

30 augustus 2014 - Málaga, Spanje

De laatste 2 dagen in Malaga hebben we heel relaxed op het strand door gebracht. Lekker op luxe bedjes en onder een grote parasol.

We werden echt verwend door de ‘strandtentboy’! Hij liep af en aan met lekkere drankjes en bijbehorende tapa’s.

De flesjes krijg je hier in een doorzichtig tasje, geheel gevuld met ijsblokjes en aan het hengsel hangt de opener, heel handig.

Bij ons laatste drankje op het strand, bood hij ons een schaal vol vers fruit aan, keurig in hapklare brokjes. Ongelofelijk wat een gastvrijheid wij hier ervaren hebben.

Hotel la Chancla heeft maar 7 kamers (en een gemeenschappelijk dakterras met jacuzzi) en een klein vissershuisje 50 meter verderop en daar zaten wij op de zolderverdieping met een eigen terras.

En op dat terras heeft ‘de val’ van manlief op de eerste avond plaatsgevonden.

Hij is tegen de schuifdeur gevallen, duizelig?, op-afstapje gemist?, we weten het niet, het ging zo snel. En dan daarna de paniek.

Toch ben ik een beetje trots op mezelf dat ik zo accuraat meteen hulp ging halen. Normaliter ben ik geen held. Toen de hulp gearriveerd was en had geconstateerd dat het meeviel, ben ik gaan zitten en kon ik niet meer praten, het leek net of mijn kaak vast zat. Maar toen we naar het ziekenhuis gingen, was ik enorm kalm en helder en heb alle papieren, geld en de sleutel meegenomen en maakte zelfs nog wat foto’s voor de annalen.

De laatste 2 nachten heb ik erg slecht geslapen, het gebeuren laat me maar niet los.

Ik ben blij als we maandag naar de huisarts kunnen.

Terug naar La Chancla; het is tevens een bar/restaurant (50 tafeltjes) en heeft zichzelf ook nog eens gebombardeerd tot strandresort (NIET all-inclusive gelukkig!), heel kleinschalig hoor.

Er staan 7 beachcabins, heel luxe met veel witte kussens, die elke dag van nieuwe slopen en lakens voorzien worden. Het huren van zo’n ding kost 25 euro per dag.

En ze hebben 10 ligbedden met 5 parasols en daar hebben wij voor gekozen, vonden wij praktischer.

In de cabins hielden vooral nette gesoigneerde homo’s hof, er werden door hen veel mensen zeer gastvrij met champagne ontvangen.

Al met al een beschaafd stukje strand.

We hebben er echt genoten en.........we hadden de laatste dag zelfs een heerlijk verkoelende wind.

We hebben alle dagen lekker gegeten in het restaurant, kleine kaart, maar een grote keus aan supersalades. De wijn was voortreffelijk en kostte maar 2,30 per goed gevuld glas. Jullie begrijpen dat Maurice na de val geen druppel alcohol meer heeft gedronken, hij staat nu stijf van de tonic (kinine)!

Door de hitte en de val, hebben we de grotten van Nerja, enkele witte dorpjes en Malaga (geboortestad van Picasso!) niet kunnen bezoeken.

Ik heb vanuit de bus slechts 1 mooi gebouw gefotografeerd, helaas. Dus........we gaan volgend jaar weer terug, dat gaat dan Andalucia3 worden.

We hebben net goed en lekker ontbeten (kregen dat op de valreep ook nog gratis aangeboden!) Er werd weer door het personeel geinformeerd naar de gezondheid van manlief, ze zijn echt begaan met hem, lief hoor.

We gaan zo uitchecken, kan het kamermeisje de boel weer kuisen voor de volgende gasten.

Wij gaan nog een paar uurtjes op het terras zitten en dan met een taxi naar het vliegveld.

We vliegen vanavond om 5 uur terug en sluiten de kids rond 20:00 in onze armen.

Viva Espagna

De laatste uurtjes in La Chancla verliepen zeer aangenaam, we namen op ons gemak afscheid van de zee, het strand en het personeel.

Maar.....aan alles komt een eind, het was weer tijd om te vertrekken. Met een taxi lieten we ons naar het vliegveld brengen.

Met weemoed keken we naar de grote stad, Malaga. We hadden er niets van gezien, maar op de valreep zag ik een schitterend gebouw; ‘het paleis voor congressen en feesten’. Die Spanjaarden hebben gevoel voor design hoor!

Volgend jaar hopen we de stad echt te bewonderen.

Op het vliegveld aten we in hetzelfde restaurant als vorig jaar en het beviel weer net zo goed!

De vlucht verliep voorspoedig en in Eindhoven stond ideale schoonzoon met een big smile (nieuwe auto) ons op te wachten.

En thuis.....stonden de kleinkinderen ‘welkom thuis’ te scanderen.

Wat is het toch ook weer fijn om thuis te komen!

De kids trokken meteen hun gekregen ‘Spaanse droomjurken’ aan en keken met de groten naar de wedstrijd Spanje/Italie.

Uiteraard won Spanje!

Nu...een paar kinderrijke dagen later, zijn de kids op vakantie en hebben wij de zorg voor 2 huizen met levende have.

Wij gaan aan de slag met de foto’s, de was en....de nasleep van de val van manlief.

Vrijdag gaat hij naar de huisarts om de hechtingen te laten verwijderen en een onderzoekstraject af te spreken.

Ik houd jullie op de hoogte hoor.

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties, dat heeft ons erg goed gedaan.

Ik wacht nog een paar dagen op evt reacties en dan laat ik het dagboek drukken.

En..........over een week maak ik een nieuw dagboek aan voor de volgende reis.

Zoals altijd zal ik eens per week wat wel en wee verslaan.

De volgende week onthul ik waar de reis heengaat, we vertrekken op 5 Oktober.