Zon, Zee en Zaligheden

27 augustus 2014 - Nerja, Spanje

Zon, Zee en Zaligheden

En dan zitten we opeens met onze luie R... aan zee!

Voelt goed hoor, vooral met een temperatuurtje van 33 graden. Ik moet zeggen dat we al redelijk gewend waren aan de hoge temperaturen in de steden en aan de stadsherrie.

Maar nu...........vallen we stil in een paradijselijke oase met een koele zeebries.

Onze laatste avond in Granada hebben we zeer aangenaam doorgebracht op een terras tegenover ons hotel. De wijn smaakte, de tapa’s waren tongstrelend en je werd door allerlei snuiters vermaakt. Dit keer geen ‘violerende’ feetjes, nee, we zagen Jezus in actie, hoorden flamenco gitaren en zagen een vent die een complete parodie op de flamenco uitvoerde. Het laatste vond ik een beetje heiligschennis, dat kwam wellicht door Jezus.

Gepokt en Gemazeld door het mooie, levendige Granada, lieten we ons door een taxi afzetten op het busstation en namen de bus naar Nerja.

Het was weer een zeer aangename en bezienswaardige rit

We liepen met onze kekke koffertjes door de hitte naar Apartamentos El Barrio, gelukkig was het bergaf, dus goed te doen.

Het appartement is een grote verrassing, zoiets hebben we nog nooit gehad en dat voor 44 euries per dag! We hebben echt alles, we zouden hier kunnen wonen. Een compleet ingerichte keuken, met afwasmiddel/doekjes etc, een gesepareerde slaapkamer met goede bedden (zonder plaszeiltje). Veel kastruimte en een prima moderne badkamer en alles kraakschoon. En......we hebben een riant dakterras en..........een wasmachine en droger met wasmiddel. Het is niet te geloven, net alsof je niet op vakantie bent.

We zitten in een achteraf straatje en alle buren (taveerne, ijstent, bakker) zijn een grote familie.

In de taveerne hebben we gisteren een menu del dia gegeten en dat was klasse en dat voor 7,50!

Na het maal hebben we in de super allerlei zaken ingekocht, ik ga lekker zelf koken. Even geld sparen, want ik wil hier wel het een en ander gaan aanschaffen, ha ha. Ik heb al een paar leuke winkels gespot.

Nerja is een kleine stad, wel toeristisch, maar geen betonkolossen. Alles is hier kleinschalig en wit. En..........het is hier beschaafd, niet te vergelijken met bijvoorbeeld Fuengirola of Gran Canaria. Ook de jeugd is hier goed te pruimen, geen gilkinderen en zelfs de Engelsen zijn hier gedistingeerd.

Kortom; goed toeven, we blijven hier nog 10 dagen. Lekker luieren, lezen en scharrelen.

En.........we zijn vandaag 2 uurtjes op het strand gaan liggen. We lagen naast een stel jonge Denen met een mini gettoblastertje en zij draaiden supermuziek (o.a. Jimmy Hendriks, Jefferson Airplane, Stepping Wolf, George Baker Selection, de Stones). Toen we vertelden dat ze een goede smaak hadden, mochten we zelfs verzoekjes aanvragen, ze hadden alles uit onze jeugd).

Na de strandsessie, liepen we naar onze casa en dronken een grote cervezo bij onze taveerne en straks....ga ik lekker koken en gaan we ‘balkonloeren/lezen’.

Geaard in Nerja

We zijn geaard in Nerja.

We maken s’morgens een stevige wandeling en doen aansluitend boodschappen. Dan uitgebreid brunchen in onze casa (geen wijn!) en even naar het strand.

We houden het niet lang uit in die hitte en de koperen ploert is een gevaarlijke tegenstander hoor.

Daarna heerlijk luieren/lezen in onze koele casa (we hebben zelfs de airco niet nodig, gelukkig)

En......‘wijnen’ op ons balkon en de hele buurtgemeenschap observeren.

We zitten midden in een hechte familieclan en beginnen langzamerhand de mensen te kennen.

We weten uiteraard ‘precies’ wie en wat iedereen is en fantaseren erop los.

Gisteravond speelde Spanje en de hele clan zat bij de familietaveerne. Het was een herrie van jewelste, compleet met enorme vuurwerkknallen.

Toen Spanje won, werd het een complete heksenketel. Ik besloot maar gelijk een chemische nacht in te gaan.

Vandaag hebben we een Mercadona ontdekt, dat voelde als thuiskomen en we wisten precies welke wijnen goed zijn, ha ha.

Vanmorgen belandden we tijdens onze wandeling op een markt, zooooo heerlijk om er even rond te scharrelen.

We hebben weer de nodige sjaaltjes en haarversiersels voor de kids kunnen scoren. Ook kocht manlief er een superleuke zwemshort.

Ik ben weer lustig aan het koken geslagen en ik moet zeggen; “heerlijk”. Je kunt hier zo’n lekkere groentjes/roodjes kopen.Genieten hoor!

Die vrucht van mijn laatste blog, was overigens een paraguayos, super lekker, lijkt op een perzik, maar is zoeter en sappiger met een vleugje amandel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade