Voorbereidingen

28 maart 2014 - Breda, Nederland

Tja, nog maar 3 weken en dan is het zo ver! We zijn 4 volle dagen in Valencia en dat is niet veel! Dus.....daarom wil ik de trip goed voorbereiden om de dagen niet te laten verzanden (ja, daar is ook str(z)and). Toen ik fotoos zag van de bouwwerken van de architect( Valenciaan); Calatrava, dacht ik meteen: DAAR moet ik naar toe! We maken elk jaar een stedentrip in de meivakantie en dit jaar is de laatste, want volgend jaar zijn we pensionadoos en dan kunnen we EINDELIJK buiten de schoolvakanties. Barcelona staat al heel lang op ons lijstje, maar dat is voor iedereen zo voor de hand liggend, dat je er zeker in de schoolvakanties over de hoofden kan lopen! Dus hebben we die mooie stad bewaard voor 'later'! Wellicht dus volgend jaar! Maar nu dus Valencia, stad van de sinasappelen, veel cultuur en lekker eten. Ik ben nu eens afgestapt van een pakketreis, ik wilde het zelf regelen. We vliegen met Ryanair, lekker goedkoop, voor €300,- zijn we heen en weer met z'n tweetjes en dan kunnen we ook nog eens met prioriteit instappen en is de bagage en het inchecken betaald. Ja, alles is extra bij deze maatschappij. Dat we nog zo'n €100,- kwijt zijn aan parkeren, vergeet ik maar even! Het hotel is denk ik: SUPER! Het is een design hotel en het ligt tussen de oude en de nieuwe stad in en........er is wifi op de kamer, dus mijn minilaptop gaat uiteraard mee (skypen, Hyven,Bloggen...). We hebben er geen ontbijt bij geboekt, we gaan gewoon ontbijten waar het ons leuk lijkt. In Budapest hadden we wel ontbijt bijgeboekt en daar hadden we achteraf vreselijk spijt van, het is veel lekkerder, leuker en goedkoper om in een cafeetje te ontbijten. Ik neem wel mijn dompelaar mee en oploskoffie om wakker te worden met een sudokootje. Ons plan is, om 2 dagen door te brengen in de oude stad, 1 dag hoofdzakelijk in de nieuwe stad en 1 dag aan de kust (oa een vissersdorpje dat nu bij Valencia hoort en uiteraard de haven en het strand en de paella!) Ik zal de weerberichten aldaar checken om de perfecte dag voor de 'kustdag' te bepalen, ha ha. Dwars door Valencia liep een grote rivier; de Turia, en die rivier bezorgde veel wateroverlast a la Venetie. Rigoreus werd het hele stuk door de stad (ongeveer 10 km)omgeleid en kwam de bedding droog te staan. De toenmalige dictator besloot er een autostrada van te maken. Gelukkig heeft hij het pleit verloren van de milieuliefhebbers en is er een park van gemaakt. Stel je eens voor een park dwars door de stad van 10 km! Het lijkt me prachtig en....ons hotel ligt er vlak bij! Oh, wat zal het genieten worden daar.