Ryanair

28 maart 2014 - Breda, Nederland

Hallo reizigers,

Vandaag besloot ik om online in te checken, dat kan nl. vanaf 14 dagen voor vertrek en....daar betaal je ook nog eens voor en.....dat is (je raadt het al) de enige mogelijkheid! Ik had manlief gevraagd om me even niet te storen zodat ik in alle rust het hele gebeuren kon doorlopen. En....al gauw steeg het schaamrood me op de wangen.......ik had mijn 'getrouwde' naam gebruikt...STOM STOM STOM! Gelukkig had ik nog niet op de knop inchecken gedrukt en had ik al gauw in de gaten dat ik mijn naam nog kon veranderen in mijn meisjesnaam! Pfoe, wat een schrik. Eerst dochterlief maar even gebeld, zij had onlangs ook met deze maatschappij gevlogen en wat schetste mijn verbazing?.....zij had precies hetzelfde meegemaakt! Tja, 2 zgn.'hoog geschoolde getrouwde' vrouwen die niet eens goed kunnen boeken bij R.....? En dan laat ik nog buiten beschouwing dat ik niet meer zo piep ben en vind dat ik best wel met het internet overweg kan! Nadat mijn hartslag weer normaal was,ben ik weer naar de site van R.... gegaan en vond al gauw de mogelijkheid om mijn naam te wijzigen en......kreeg meteen de melding €100,-!!!!!! Ik heb de boel de boel gelaten en een mogelijkheid gezocht om contact met R.... te krijgen via een MENS! Huppetee, weeeer 'kassa' en dan ook nog eens in het engels! Weer even mijn hartslag normaal laten worden en mijn verlies maar genomen en besloten; ik betaal die K....€100,- dan wel en met mij waarschijnlijk vele anderen. Met de hoogst mogelijke concentratie heb ik alle stappen weer gevolgd, mijn naam veranderd, betaald en uiteindelijk ingecheckt. Hopelijk is alles nu in orde, maar ik heb inmiddels de zenuwen. Deze maatschappij legt zout op slakken en dat is echt niets voor mij, door de zenuwen maak je vanzelf fouten en die worden met vele euries gelijk afgetraft! BAH! Mijn man heeft ook nog eens een medisch apparaat bij zich en dat had ook al veel voeten in de aarde om dat ding als extra handbagage mee te mogen nemen. We hebben er nu na veel gedoe een officieel papier voor en ik hoop toch echt dat het GOED is! Ik zal blij zijn als we in Valencia zijn. Om de moed er in te houden trok ik een fles wijn uit het rek. Een witte en wat bleek...het was een wijn uit Valencia: Marques del Turia, viura-sauvignon 2008 en lekkerrrrrrr!!!! Ik wist niet eens dat we die hadden, als dat geen voorteken is?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl