Valencia heeft ons reeds omarmd

28 maart 2014 - Valencia, Spanje

Valencia heeft ons reeds omarmd

Vanmorgen zijn we in alle vroegte in de stromende regen naar Charleroi gereden. Het was even zoeken om de juiste parking te vinden, maar toch reden we al snel met onze kekke koffertjes naar the airport. En wat voor een airport...super gewoonweg.....modern en zeer overzichtelijk en vooral snel! Echt, wat een verademing, heel relaxed. We konden ruim op tijd de koffers afgeven (probleemloos) en door de douane (ook probleemloos). Achter de douane was het helemaal een oase, we hebben wat gegeten en gedronken en mochten toen gaan "inschepen". Dat ging behoorlijk accuraat en snel, tja we hadden wel pryority boarding geboekt en ik moet zeggen dat was de €8,- helemaal waard. Door de stromende regen mochten we over het vliegveld achter een juffrouw aanlopen, wel 500 meter en konden toen meteen het vliegtuig inklimmen. De "gewone" mensen kwamenen in een file terecht en stonden buiten zeikenat te regenen. Wij konden plaatsnemen in rij 2 en begonnen meteen naar buiten te kijken hoe de stroom in die 'stroom' op gang kwam en opstropte. Echt zielig hoor :)! Opvallend was, dat tot op het laatste moment nog mensen aan kwamen rennen. Ik zou dat niet durven, ik ben liever veeeeeeel te vroeg. Het vliegtuig van RA zag er goed uit, frisse kleuren, niet over de datum en allerlei extraas ontbraken. Dus geen kotszak, geen netje voor je boek etc., geen schermpjes en het zwemvest zat boven ons hoofd (niet nodig gehad overigens). Tijdens het instappen begon de crew de verplichte riedel onverstaanbaar uit te spuwen. Er werden accuraat bestellijsten van versnaperingen uitgedeeld. Het opstijgen ging probleemloos en terwijl wij nog geketend zaten, mocht de crew al los, want er was duidelijk een strakke planning. Er moest wel geld verdiend worden op de luchtmarkt. Hoppa, daar kwam de bestelbrigade al, de warme happen konden besteld worden en daarna de koude, toen kwam de drankkar (wij namen bubbels) Daarna...sigaretten.....horloges....krasloten...exclusieve geuren...en nog een rondje drank. Uiteindelijk kwam de vuilnisophaaldienst. Tja en toen werd de landing al ingezet, pffff, wat moeten die luchtmeisjes hard werken. Het landingsgestel raakte Spanje aan en...er klonk echt waar...trompetgeschal! We waren als een van de eersten uit het vliegtuig en mochten over het veld banjeren naar het vlieggebouw, het was droog en zeeeeeer warm. De koffers waren er binnen 10 minuten. Ongelofelijk. Toen op naar de metro en waarempel, hij was er al en binnen 30 minuten waren we in ons prachtige design hotel! We voelden ons ware en onverschrokken wereldreizigers!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade