Bijkletsen

29 maart 2014 - Breda, Nederland

Bijkletsen

Hallo reisgenoten,

Na even stil geweest te zijn, nu een update. We zijn inmiddels ruim 1 week terug in Breda. De dagen waren gevuld met heel veel kwaliteitsuurtjes met de kleinkinderen, inclusief logeerpartijtjes. Ook mijn oude moeder wilde een inhaalslag in de vorm van meer en langere bezoeken. Ik moet zeggen; het was fijn/ontroerend en soms tergend wat mijn moeder betreft, maar de rust is weergekeerd! We hebben het hele weekend voor onszelf gehad en die tijd hadden we hard nodig omdat er een behoorlijke pc verschuiving in ons huis heeft plaatsgevonden! Wat is het geval.....deze dame heeft een iMac aangeschaft! Nu zul je zeggen, is dat zo tijd vragend? Neen, het kopen niet, dat was zo gepiept, ik wist wat ik wilde en stond binnen 10 minuten buiten met een enorme doos in mijn hand en een enorme smile op mijn gezicht. Dochterlief was zo attent om mij op te pikken en thuis af te zetten en toen begon het. Mijn oude windows pc ontkoppelen (wat een kabels!), na eerst alle documenten op een kaart te hebben gezet. De hele boel naar manlief verhuisd, hij is niet zo'n computergek als ik en was zelfs zeer tevreden met zijn systeem van 15 jaar oud! Hij heeft nu voor zijn begrippen een ultramodern apparaat gekregen, ha ha. Toen mijn pc kast schoon gemaakt, er lag stof van meer dan 3 jaar oud! Uiteindelijk de grote doos uitgepakt en de boel in mijn kast gezet (lees; mijn werkkamer). Omdat ik niet weet of jullie je het geheel kunnen voorstellen, zal ik het beschrijven....1 groot design scherm, 1 internetkabel, 1 voedingskabel (keurig weggewerkt in de standaard), 1 piepklein, maar oh zo practisch, design draadloos toetsenbord en een witte design draadloze touchscreen muis! Het geheel is een juweel! In het scherm zit alles wat je verwacht van een goede pc, ongelofelijk he? Tja, en toen begon het, een apple is totaal anders als een windows pc, dus ik moest gaan stoeien. Nu ben ik niet bang uitgevallen en houd van een uitdaging, anders was ik er nooit aan begonnen, maar toch, het was een heel gedoe om achter de basis dingen te komen. Mijn volgende stap was, een fotoboek samen stellen en dat heeft me dagen gekost, ik heb er zelfs van gedroomd. Ik stond voor enorme raadsels om simpele fotobewerkingen voor elkaar te krijgen. Maar.... het is me gelukt, het boek is reeds besteld. Volgens de meneer van de apple store duurt het 14 dagen om aan een apple te wennen, ik heb er 3 dagen op zitten, dus nog 11 dagen stoeien.

Zoals jullie al weten gaan we over een maand wandelen in de Eifel. Ik ga in de tussentijd informatie verzamelen en zal jullie daar voor vertrek nog verslag over doen.
Ciao