Dag 2 in Valencia

28 maart 2014 - Valencia, Spanje

Dag 2 in Valencia

Na een goede nacht, werden we verkwikt wakker. De dag lag voor ons te zinderen van verwachting, maar eerst rustig koffie drinken en langzaam opstarten, tijd zat, we hebben geen ontbijt geboekt in het hotel. Ik moet zeggen dat het enorm relaxed is om niet uit te hoeven breken naar de ontbijtzaal met allerlei rumoerig pluimage, maar lekker in je eigen tempo helder te worden. Het regende pijpenstelen, dus veel haast hadden we niet. Tegen 10 uur trokken we de stoute schoenen aan begaven ons in de Valenciaanse regen, niks mis mee hoor! Het dagprogramma had ik thuis al gemaakt en het A4 tje met de route en de wetenswaardigheden was vooral nu erg praktisch, we hadden zelfs opvouwbare pluutjes bij ons. Ik moet zeggen, top organisatie! We besloten dat we de regen geen kans zouden geven om ons te veranderen in zompige wezens, door tijdige en veel opdrogende stops in te lassen. Binnen 15 minuten zaten we in de oude stad en doken meteen een tent in, het zat er vol walmende, luidruchtige spanjolen. We hebben daar een lekker ontbijtje genuttigd en ondertussen droogden we weer op. Nu kon de dag beginnen en wat voor een dag……..top. Valencia is zo mooi, je weet gewoonweg niet waar je kijken moet. In de stromende regen hebben we veel kunnen zien, wijntjes gedronken, tapas gegeten en aan het eind van de middag aqua de Valencia gedronken in San Jaume. Deze godendrank bestaat uit vers sinassap met suikerwater, champagne en wodka!! Je snapt wel dat we vrolijk fluitend en waggelend naar het hotel gegaan zijn. Het was inmiddels na 6en en we besloten dat we niet zouden gaan dineren, we hadden ons de hele dag ongans gegeten aan tapas. Ik moet zeggen dat ik dat tapasconcept ideaal vind, zouden we in nederland ook moeten invoeren! Nadat we droge kleren aangetrokken hadden (en Maurice zijn broek geperst had) hebben we in de lobby nog een wijntje gedronken met……. Tapas en daarna zijn we met de kippen op stok gegaan.