Dag 3 in Valencia

28 maart 2014 - Valencia, Spanje

dag 3 in Valencia

Toen we dinsdag wakker werden, zagen we dat het droog was! De zon liet zich zelfs zien, heerlijk. In alle rust maakten wij ons acceptabel om de stad weer in te gaan. Uiteraard had ik weer een A4tje met het dagprogramma en alle wetenswaardigheden. We zochten eerst een leuke ontbijtplek en bingo, die vonden we binnen 15 minuten lopen van het hotel en al in de oude stad. Het was een kleine gelegenheid met de heerlijkste ontbijtgerechten en vol spanjolen. Ik bestelde een broodje met verse jus en Maurice waagde zich aan frites met gebakken eieren en bacon! Na het stevige ontbijt liepen we naar het startpunt van onze ‘dagtrippel’ en kwamen langs een leuke boetiek en ja, daar moest ik dus naar binnen! Ik heb daar hele leuke tuniekjes gekocht!! Daarna begonnen we met het serieuzere gedeelte. We doolden door de mooiste straten, steegjes, voorname lanen en prachtige pleinen en genoten van gevels, gebouwen, deuren, lantaarns, van gotiek, barok, keramiek, art deco en noem maar op. Prachtig, echt, Valencia is zo mooi en relaxed en de mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Na het middaguur, doken we een tapasbar in, bestelden een vaas wijn, kregen een bord en konden nemen wat ons lekker leek. De heerlijkste tapas stonden er uitgestald. Overal zat een stokje aan en die werden naderhand geteld en verrekend. We hadden onze buiken al flink vol, toen ze langskwamen met allerlei warme tapas, GODDELIJK, het leek wel een chique receptie. We hebben ons daar werkelijk rond gegeten en hadden veel stokjes op ons bord liggen! Vol en teut gingen we weer aan de wandel en tja, na een paar uur stonden we weer voor het cafee van de aqua de Valencia, toch maar naar binnen om er eentje te nemen. De barman was vervangen door een dame en die zag ons wel zitten en schoot behoorlijk uit met de wodka, maar lekker……..!!!!! Moe, voldaan en vrolijk kwamen we rond 7 uur terug in het hotel. We besloten om in het hotel een hapje te eten en dat werd een komplete flop. Toen wij reeds besteld hadden begon er ter plekke een receptie en die veroorzaakte veel herrie en het bedienend personeel was alleen maar gefocusd op dat evenement en het eten was ronduit slecht. Ik zei dat ik de manager wilde spreken (hij liep daar heel gewichtig te doen), maar die man liet weten dat hij geen tijd had. Toen knapte er iets bij ons, wij zijn normaliter, aardige mensen, maar nu waren we woest. Maurice toog met uitgezette veren naar de receptie en ik ging ter plekke op de manager af en zei hem in mijn beste engels dat het PET was, de man keek stomverbaasd. Bij de receptie werd onze klacht genoteerd en we kregen een glas wijn aangeboden. Met de wijn zijn wij naar onze kamer getrokken en zaten daar nog eens lekker na te gniffelen over onze actie en wraak en uiteraard de gratis wijn. Opeens werd er geklopt, het was de ‘roomservicemevrouw’ met een hele mooie fles rioja (crianza2005) en een excuuskaartje van de directeur! Wauw, wat een bof! Jullie begrijpen dat wij na de fles als een blok in slaap gevallen zijn.