Eindelijk Rust in Aguilas

7 juni 2014 - Águilas, Spanje

Wat zag het er veelbelovend uit, ons 4 sterrenhotel, met spafaciliteiten, zwembad en schitterende kamer. We waren blij, vette blij.
Een nadeel....zwembad was leeg......het was 33 graden!
Omdat we erg moe waren, vleiden we ons al 'vroeg' in morpheus armen.
Het bed lag als een wolkje, zoooooo heerlijk en we vielen al snel in slaap.
Maar...........weer een maar,.........we werden rond 02:00 uur wreed uit onze slaap gerukt.........harde muziek, hard gelach, dronken gelal en een vals zingende zangeres.
We hadden al gezien dat er een congres was in het hotel en dat gebeuren had een afscheidsfeest,  zo bleek later.
Ach, dacht ik, dit overleef ik wel, het zal echt niet de hele nacht doorgaan,...........niets bleek minder waar, rond 04:00 vond er ook nog eens een flinke 'matpartij' plaats en........de laatste zuiplappen en zuiplappinnen 'dropen' om half 6 naar hun kamer, of naar een nieuwe 'vriend' zijn/haar kamer.
Wij pakten nog een uurtje slaap en werden weer wakker van gescharrel van de 'gewone' gasten. Wat een nacht, wat een teleurstelling.
We dronken onze koffietjes, maar trokken er niet echt van bij, op naar het ontbijt dan maar en daar zat een nest hele boze Fransen, zij hadden ook geen oog dicht gedaan.
Het ontbijt was overigens heel goed.
Op naar de receptie en een klacht ingediend, die werd denken we, niet serieus genomen en de manager was niet aanwezig.
We begrepen dat het een Congres was voor Spanjolen en....het werd toch nooit later dan 03:00?
Wat een afknapper, dit gedoe gaat een staartje krijgen, reken maar.
Op Tripadvisor heb ik ze in ieder geval al aan het kruis genageld en hier nu dus ook, het gaat om hotel 'Spa Jardines de Lorca', zegt het voort.....!
Vanavond sturen we een mail naar de manager en op booking.com gaan we ze ook NIET aanbevelen. Jullie horen hier nog wel meer over.
Zo, gal gespuwd, koffertjes dicht en naar de bus, op naar Aguilas.
Het was een bijzonder mooie rit, door aaibare groene bergjes, daar kwamen we helemaal van bij.
In Aguilas aangekomen, zagen we de zee, de haven en GEEN taxi. We dachten er komt er wel een langs hier aan de boulevard, niet dus. Café in en gevraagd of ze een taxi wilden bellen, bingo.......binnen 5 minuten zaten we in een taxi naar ons hotel, het hotel ligt helemaal buiten Aguilas, in het groen, lekker rustig.
De receptionist, een erg aardige man, had met ons te doen na ons verhaal en gaf meteen een upgrade.
We hebben een mooie grote en vooral rustige kamer met uitzicht op de bergen, goede wifi en een piepkleine tv, satelliet, dat weer wel!
Een nadeel.......het zwembad is 'broken', hebben wij weer.
Maar goed....eerst een wijntje, dan maar eens de keuken uit proberen hier.
En....dat bleek een goede keuze.
Een mooie zwarte aimabele man, zwaaide de scepter in de eetzaal. Hij legde met armen en voeten het menu del dia uit (enige mogelijkheid).
Prima vonden we dat en maakten onze keuze.
We hebben heerlijk gegeten en onze ogen uitgekeken op de verdere bediening van de mooie man, hij kreeg het zelfs Spaans benauwd, het zweet liep langs zijn mooie zwarte wangen. Want.....het werd drukker in zijn toko, alle pas aangekomen gasten, wilden in het buitengebied, alvast een maal, alvorens erop uit te trekken.
Ondertussen hoorden we autoritaire kreten uit de keuken komen, hij moest opschieten vond de vrouwelijke kok.
De mooie man sjouwde zich een eind in de rondte, maar bleef aimabel, petje af hoor.
We hebben heerlijk gegeten.
Wij zijn er niet meer op uit getrokken, wij genieten van de rust en het vogelgekwetter, maar morgen........gaan we met een taxi naar het strand.