Enalapril, een kreng!

1 juli 2014 - Breda, Nederland

Het licht is gezien hoor!

Weten jullie nog dat ik vertelde (december 2010) dat ik er een pilletje bij kreeg?

Het geval zou mijn bloeddruk samen met een betablokker doen verlagen naar normale waarden! De naam van het het kleinood is: Enalapril! En dat stomme roodbruine ovaaltje heeft me een K.. halfjaar bezorgd!

Nachten niet geslapen door het hoesten, gek werd ik ervan en manlief uiteraard ook. Overdag liep ik rond als een zombie en soms na een chemische nacht, zag je me weer ietsjes bruisen van levensgeluk.

Longfoto's, bloedonderzoeken.....niets wees op een kwaal. Maar ondertussen werd ik gek van het gehoest, dus vandaag weer naar de huisarts....en.........het kwartje viel bij hem.......het blijkt een bijwerking van de Enalapril te zijn!!!!!!!!! Gloeiende gloeiende gloeiende....! Dus nu moet ik ophouden met die zooi en over 2 weken terug om de bloeddruk weer met een ander 'wondermiddel' te laten behandelen.

Vanochtend heb ik helaas dat kreng al geslikt, maar vannacht maak ik gebruik van de chemie en morgen..........................

Onnodige Ballast

Het gaat uitstekend met me!

Het is nu, na een week wel duidelijk dat de enalapril een behoorlijke invloed had op mijn welzijn.

De ‘hoest’ wordt per dag minder, ik begin weer goede nachten te maken, ik krijg meer energie en de pijn in mijn benen verdwijnt. En….niet onbelangrijk…..het ‘zonnetje’ is weer in huis.

Ik voel me als herboren en ………heb zelfs het gevoel dat het met mijn bloeddruk ook wel snor zit.

Als ik terug kijk op het laatste half jaar, besef ik, dat ik me niet bepaald goed gevoeld heb. Maar….ik geef mezelf ook een pluim dat ik me er niet van heb laten weerhouden om dingen te ondernemen en ervan te genieten.

Ik had iets berustends over me, zo van: dit is het ‘ouder’ worden en je moet het er maar mee doen en…het kan altijd erger!

En dan opeens……voel je je zomaar weer ‘jong’, wat een cadeau en wat een herkansing.

Komisch is, dat ik ten tijde van de malaise een ‘winterzonreis’ heb geboekt ha ha! Die wordt nu dus superzonnig.

Volgende week ga ik weer naar de huisarts, maar ik laat de bloeddruk maar even voor wat ie is, geen ‘gesleutel’ voor de reis!

En ja….de reis begint steeds dichterbij te komen, de voorbereidingen zijn in volle gang. Te weten;…lezen, lezen en lezen. Op dit moment ben ik ‘sneeuw’ aan het lezen van Pamuk.

Maar…….. voor we vertrekken, hebben we nog wat evenementen.

Zo hebben we een nog dolle feestweek (Bruisend Ginneken) in onze wijk, een bezoek aan een Chateau met onze kleinkinderen en…….bereiken we de AOW leeftijd en dat feit zal uitbundig gevierd gaan worden!

In de dolle week, ga ik met de kleinkinderen en dochterlief ‘spullen’ verkopen en dat is altijd dikke pret en de prosecco verlevendigt het gebeuren nog eens extra. We hebben altijd zo’n enorme lol op onze ‘mat’. Ik heb al eens verteld over onze ‘kakwijk’, kun je je voorstellen dat ‘handel’ er heel vermakelijk kan zijn?

Dit jaar ben ik van plan om mijn boekenbezit flink te reduceren, door de boel op de ‘mat’ te gaan aanbieden. Dit om de kinderen ‘later’ niet te veel te belasten met onze vergaarde zooi en… ik vind het een goede gedachte om steeds meer schoon schip te maken. Heerlijk, weg met de ballast, het is maar materie (Ik heb nog een uitgebreide digitale bibliotheek hoor). Voor degene die er niet aan willen, om boeken op de ereader te lezen, wil ik zeggen, doen, je kunt er niet meer omheen, het is de toekomst!

Ik zet mijn ‘boek’ iets op sepia, vergroot de letters enigszins en lees uiterst comfortabel hoor.

Wat materie betreft steek ik anders in elkaar dan een doorsnee dame, als ik mag kiezen tussen juwelen en een Apple, dan is de keus snel gemaakt.

Je zult mij zelden zien met sieraden, wat heb je daar nou aan?

Deze week stond in het teken van:

GEEN kleinkinderen

Wonderbaarlijke genezing

reisgenoten, reistassen en manlief was verdacht.

Nog 3 weken en dan is het zover! De reiskriebels beginnen ons al danig parten te spelen en langzaamaan werk ik allerlei voorbereidingen af.

Ik heb een map met dagelijkse A4jes met de te reizen route en allerlei informatie in vogelvlucht. Dat is handig voor in de bus en ik kan er allerlei ervaringen op kwijt. Ik moet nota bene wel goed verslag doen van de reis he?

Ik hoop zo dat internet geen probleem is daar. Wellicht kan ik in de bus ook wat schrijven, want we zitten soms wel behoorlijk lang in de bus.

In het geheel zijn het 11 reisdagen (3107km) in 3 weken tijd.

De groep bestaat uit 20 personen, een Turkse chauffeur en een Nederlands sprekende reisleider. We hebben een lijst met de namen van de reisgenoten ontvangen. Het gaat om 6 stellen, 7 alleen gaande vrouwen en 1 single man. Helaas weten we vooralsnog geen leeftijden. Er staan van sommige mensen e-mailadressen bij en Djoser opteert om vooraf onderling wat contact te maken. Ik wacht in eerste instantie maar eens af, kijken wie actie onderneemt.

We hebben ons goed ingelezen en weten wat we te zien gaan krijgen.

We hebben van de huisarts een verantwoorde reisapotheek voor geschreven gekregen en onze inentingen zijn in orde.

We proberen nog reistassen te lenen, omdat Djoser koffers lastig vindt in het busje en we mogen maar 12 tot 14kg aan bagage meenemen. Uitdaging!

Op het moment zitten we volop te handelen op onze kleedjes, mijn boeken gaan grif van de hand en de kinderen doen hun uiterste best om hun kermispot te spekken. Supergezellig allemaal.

En….we hadden een langdurige stroomstoring en…….toen de stroom weer herboren was, heeft ie uit balorigheid onze cv ketel naar de donder geholpen met als gevolg: geen warm water, dus geen bad of douche mogelijk. Balen, stevig balen. Monteur gebeld, dag wachten tot ie komt, onderdeel moest besteld worden en…….. we zijn dan weer een dag verder. Nieuwe onderdeel a raison van 330 euro erin en……..knalt meteen weer kapot. Een nieuwe besteld (voor rekening van de installateur) en nog een belangrijk kleinood van 200 euro en……...we zijn nu 2 dagen verder.

Wat een toestand, armoedig hoor en je haren met koud water wassen is geen pretje. En……...ik heb een officiële klacht ingediend bij de stroomleverancier en volledige vergoeding geëist, ben benieuwd.

Om een lang verhaal nu kort te maken; alle onderdelen zijn weer ingenomen en geld wordt teruggestort…..het bleek uiteindelijk om een losgeschoten kabeltje te gaan!

En….Maurice staat niet meer te boek als ‘verdachte’ bij de politie. Een of andere taxiklojo heeft geprobeerd zijn eigen schade vergoed te krijgen door aangifte te doen van een aanrijding met manlief en de beschuldiging dat ie doorgereden was. Manlief was zich van kwaad bewust en op onze auto zat nergens schade. Op het politiebureau (manlief was nl gesommeerd om te komen voor verhoor!) werd ook geconstateerd dat die aangifte niet kon kloppen. Uiteindelijk is het brandmerk opgeheven met een enorm dossier in 4 voud. Wat een werk heeft de politie hier aan gehad, wat een schrik voor ons en die klojoos kunnen zomaar willekeurig aanklachten indienen. Ongelofelijk, het schijnt zelfs dat taxichauffeurs dit vaker doen en allemaal dus van ons gemeenschapsgeld! Schande!