Een iPad en een.....zwembadpop

13 april 2014 - Breda, Nederland

Nou, nou, die oren hebben me danig parten gespeeld.

Doorwaakte nachten, pijnlijke dagen en helaas ook afgezegde feestjes.

De ‘paracetamol’ boer heeft goed aan mij verdiend, ik at die ‘witjes’ als snoepjes.

Maar ik denk dat ik het ergste gehad heb, op een paar ‘onderwatergevoel’ oren na.

Ik ben buiten de huisarts om bij de KNO arts geweest.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n brutaaltje, maar de kids, hadden dit geregeld met een bevriend KNO arts. Ik mocht meteen komen en werd du moment de spreekkamer ingeroepen. Voor ik had kunnen tegensputteren, zat ik al in de behandelstoel.

Het bleek een vies ontstoken zootje te zijn daarbinnen. Hij zei, dat ik had kunnen druppelen tot Sint Juttemis, zonder resultaat te bereiken. Schoonmaken, was zijn devies en hij begon er meteen aan. Ik kon meekijken op een scherm en vond het maar smerig daarbinnen. Er werd lustig gestofzuigd en dat was best wel pijnlijk en vervelend. Ik kreeg als toegift nog een druppelkuurtje mee. Wat een verwennerij, ik zal de goede man een mooi plekje in mijn hart geven.

Wat kan het netwerk van de kids toch handig zijn, uhhhh….even denken welke ‘beroepen’ zouden ook nog lucratief kunnen zijn, deze dame wordt hebberig!

Elk nadeel heeft zijn voordeel, zo ook in mijn geval. Maurice vond me echt zielig zo, een dood vogeltje was ik. Van mijn oude gezellige/uitbundige/spontane/genereuze zelf, was niets meer over. Ik besloot het nog wat aan te dikken, ik wilde een ‘ziekencadeau’, tja, dat is een familietraditie die je in ere moet houden, nietwaar? Het is een vorm van gematerialiseerde genegenheid zal ik maar zeggen en volgens een vriend van ons, een vrouwelijke uitvinding.

Maar om verder te gaan met mijn verhaal……wat was nou het geval….ik wilde een IPad, al heeeel lang. Ik was er al hard voor aan het sparen, maar zou het begeerde pas over een paar maanden kunnen bekostigen en…..wat bleek……..het was vrijdag ‘appledag’ in de onlineshop en…de pad was alleen die dag aardig afgeprijsd! Dilemma dus, manlief wilde die korting niet laten liggen, dan was je dief van je eigen beurs, nietwaar? Met een genereus gebaar, verzocht hij me vriendelijk om het gewilde te bestellen. Wauwwwwww, dat liet ik me geen 2 keer zeggen, dat begrijp je wel en ik vergat mijn oren zelfs even!

Ik waardeer het zeer van hem, hij begrijpt en accepteert mijn cybergekte. Hij ziet dat ik de speeltjes waard ben, ik nut ze uit als de beste en fabriceer er ook nog eens de mooiste dingen mee. Ik ga de pad ook als ereader gebruiken, dus hoeft hij ook niet meer te slepen met mijn boeken als we op vakantie gaan. Ik heb al heel wat ebooks bij elkaar gescharreld en mijn pc al voorbereid op de komst van het nieuwe kindje. Nu is het wachten op de UPS, ik bivakkeer zowat op de deurmat!

Wat een pech dat ik toch nog SNEEUW moet verdragen, ik had echt gehoopt om voor vertrek ‘sneeuw en ijsvrij’ te blijven. Bah, ik vind het maar niks en dan dat geglibber, voor je het weet, lig je op je gat. BAH!

De Sint is inmiddels weer naar Spanje vertrokken, wat heeft die man een pech gehad met ons snert weer. Gelukkig heeft ie een warme thuishaven, ik was graag met hem mee gegaan desnoods als zwarte piet.

Geduld siert de mens, dus Yvonne, wacht nog maar even 6 weken, dan mag je naar het wintervriendelijke Portugal. De amandelbloesem zal ons daar beslist verwelkomen en dat afrodisiacum zullen we lustig tot ons nemen.

Maar…het is nog niet zover, vooralsnog zit ik niet erg charmant voor mijn thuispc, omhuld in wollen lagen, een dikke legging en uggs. En wat betreft de afrodisiaca zullen we het, heb ik horen fluisteren, moeten doen met o.a.: aardbeien, artisjokken, asperges, CHAMPAGNE, kaneel, knoflook, WIJN……..

Om terug te komen op mijn uggse (woord van de kids); ik had nooit gedacht die veredelde crocks te gaan dragen, maar….wat zitten die dingen zalig. Om ze te sparen, draag ik ze om de dag en vandaag is het dus uggse dag, een geweldig poezelig begin van de strijd tegen die ongelofelijke guurheid van Nederland. Tja….. straks ga ik naar buiten, helaas, het kan niet anders. Ik ben als de dood dat ik neerga en iets breek. Maar de plicht roept, ik moet naar de oude dame, zij wacht op haar boodschappen en heeft niet in de gaten dat het ‘buiten’ niet best is.

Zoals ik al zei, de Sint is voorbij, we hebben het uitbundig gevierd met de kids. Kostbare herinneringen heb ik opgeslagen, zoals de verwachtingsvolle gezichtjes, de liefdevolle sfeer, de vergulde snuitjes, de saamhorigheid, de plagerijtjes en niet te vergeten; het aanschouwen van de meest bizarre cadeautjes. Ongelofelijk, wat er bedacht wordt om kinderen erna te laten verlangen. Ter illustratie: een zwemmende pop!

De pop, gekleed in een hele leuke roze bikini, gevuld met batterijen, beduikbrild en de voetjes gestoken in roze zwemvliezen, werd uiteraard dezelfde avond in het goedgevulde bad gelegd en aangezet. Toen voldeed zich een wonder, de pop begon het bad met een behoorlijke snelheid te doorkruisen. Daarbij de meest alarmerende geluiden uitstotend en………het water spoot in kotsende boogjes uit de mond van dit wezentje. Hilarisch!

En…..ik zag een groot roze hinnikend paard, waar die zwempop ook op kan zitten.

Ik zag een roze wasmachine die voor ons te ‘moeilijk’ was om aan de praat te krijgen.

Ik zag een rubberen torso, dat je helemaal kan optutten.

Ik zag veel en heb me verbaasd hoe welkom deze spullen in de armpjes gesloten werden.

Nu zijn we in voorbereiding op de kerst, de kerstboom staat al. Ik doe nog enthousiast aan kerstkaarten en mag die van de oude dame ook weer doen, het wordt een klus hoor! Het kerstdiner moet bedacht worden etc. etc.

Maar of al de kerstdruk nog niet genoeg is, zijn er ook nog verjaardagen te vieren, dolle pret!

En…..22 december worden we verwacht met de kids op het werkadres van Maurice, we krijgen een afscheidsreceptie, dat wordt wel even emotioneel denk ik.

De iPad heeft zijn intrede gedaan en is meer dan ik ervan verwacht had en zelfs Maurice moet dat beamen., hij pikt hem in zodra hij zijn kans schoon ziet.

Ik heb er al verscheidene boeken op gezet (geloof me, het is heel makkelijk om voor een leuk prijsje de boeken aan te schaffen). Het lezen van de boeken gaat super, ik noem het ‘lui lezen’, je hoeft maar een klein duwtje op het scherm te geven en de volgende pagina staat voor je neus. Je hebt altijd genoeg licht en het ritselt niet. Verder heeft de iPad talloze mogelijkheden om als pc te gebruiken (de grote pc staat nu vaak uit) en ik ben zelfs zo royaal geweest om een ‘dure’ app (€3,79) te kopen, waardoor ik nu een compleet weerstation in huis heb! Ook als digitale fotolijst doet hij het uitstekend en dan spreek ik nog niet eens over de iPod functie. Kortom een superleuk apparaat waar we heel veel plezier van zullen hebben.

Tja, ik moet er nog eens uit, ik ga de huisarts maar weer met een bezoek vereren, mijn bloeddruk moet gecontroleerd worden, want die was weer eens te hoog. Ik zal meteen ook melden dat ik een illegaal uitstapje naar de KNO arts heb gemaakt. Helaas ben ik nog niet van mijn oorprobleem af, dus er zal weer in gekeken moet worden, of de huisarts verwijst me meteen naar………de KNO arts!