LIVE: Voedsel-Zandloper versus Zandhater

13 april 2014 - Breda, Nederland

Nog een pittig weekje en dan is het tijd om de boel even de boel te laten en met onze luie lijven in het Alicantse zonnetje te gaan liggen. Als het weer wordt zoals beloofd, zullen we weinig gaan ondernemen, maar toch staan er paar dingen op het programma, te weten;

.Laarzenjacht! (Er is vlakbij ons hotel een hele winkel met mijn favoriete merk!) Daar wij alleen met handbagage reizen, draag ik op de heenreis, de oudste en lichtste schoenen/slippers die ik heb. Wel vette pech als de prijzen even hoog liggen als hier.

.Alicante verkennen met burcht, haven en al. Ons hotel ligt buiten A, maar wel aan een prachtig strand (San Juan), dus ook...

.Strandwandelen. Dat gaat zeker lukken, want ik heb op google maps al gezien dat je kilometers ver kunt lopen.

.Verder gaan we zonnen en luierend lezen en..... ja hoor, zeker ook eten, alleen brood, frietjes enzo laat ik wijselijk liggen nu, sterker nog, ik ga het niet eens missen. Ja ja, ik ben en blijf een zandloper fan, ik voel me er heel goed bij en ik weet zeker dat mijn gezondheid erop vooruit is gegaan. Dat zullen we over 2 weken zeker weten, want dan krijg ik de uitslag van de onderzoeken. Mochten jullie denken dat er van mijn postuur niet veel meer over is, dan kan ik jullie mededelen dat ik slechts 3 ons ben afgevallen, dus ik doe het goed en eet mijn buikje rond hoor.

Het hotelontbijt is inbegrepen, dat gaat een uitdaging worden zonder mijn lekkere havermout, maar....er gaat een pak in de koffer, ik ga een ‘pap poging’ wagen hoor, leve de dompelaar!

Wij logeren in hotel Almirante, het schijnt wat gedateerd te zijn, maar de ligging is subliem en....het is goedkoop, de belasting heeft ons geen fortuin geschonken voor dit extra tripje, het is dus roeien met de riemen die we hebben.

Ik had het hotel gemaild en heel erg vriendelijk gevraagd, of we een kamer met zeezicht konden krijgen. Ik kreeg een uiterst zakelijk mailtje terug, dat dat kon, maar dan moesten we wel nog even 300 eurootjes bijlappen, dat doen we dus maar niet. Ben wel heel benieuwd, waar ze ons nu stoppen na mijn brutale verzoek.

Ach...we hoeven er alleen maar te slapen en na onze Marokko reis zijn we wel wat gewend en...we hebben per slot van rekening die prachtige zee met dat prachtige strand voor de deur, het gaat helemaal goed komen hoor, wat wil je nog meer als echte zandloper. Manlief zal dit keer water bij de wijn moeten doen, als zandhater zijnde, ik heb dat per slot van rekening al vele vakanties gedaan he?

Over wijn gesproken, dat mag hoor, maar met mate(n).

De “Madrid reis” is in grote lijnen uitgezet, ik werk weer met dagelijkse A4 tjes, zodat we zeker gaan zien en ervaren wat ons boeit. Dit keer heb ik professionele hulp gehad bij het vullen van de dagen in Madrid zelf, Marlon...bedankt nogmaals!

Na Madrid, gaan we naar Toledo en naar Aranjuez en dan zakken we via allerlei leuke steden langzaam af naar de zee.

In Madrid maken we hemelvaart mee en in Aguilas het Pinksterfeest, we hopen echt weer op Jaen taferelen.

1. Wouter:
    13 april 2014
    Aranjuez, Toledo, Madrid en Aquilas, we kennen het allemaal. Leuk zeg? In Aranjuez het paleis bezocht, prachtig. Aquilas is erg uitbundig met carnaval dus Pinksteren laten ze vast niet zomaar voorbij gaan. Laat de feesten maar aan de Spanjaarden over en zeker Andalusie, daar vieren ze echt alles!

Hasta luego
    Marjan