'LAT' verlaging en.....Perrae Presa Canario

27 juli 2014 - Breda, Nederland

LAT verlaging en hoe kom ik de dag door...

Zo…….de feestdagen zijn achter de rug, gelukkig. Ach, ze waren super, maar wat is het heerlijk om weer gewoon met de alledag bezig te zijn. Gewone boodschappenlijstjes maken, gewone kleding aan, gewoon eten en noem maar op.

En…..nog maar 4 weken………dan gaan we gewoon weer op vakantie, heerlijk.

Zoals menig mens, heb ik goede voornemens voor het jaar 2012.

Een van de belangrijkste is, dat ik de lat niet meer zo hoog ga leggen, in vele opzichten.

Daarom deel ik jullie bij deze alvast mede dat ik het kerstdiner ga afschaffen, je doet je stinkende best en als puntje bij paaltje komt, wordt er verdomd weinig gegeten. Niet dat het niet lekker was…….

Komende kerst wordt het allemans voer, pasta dus en het liefst in de vorm van een ovenschotel. De tafel zal wel feestelijk gedekt worden met het o.a. het kerstservies en het kristal.

Ook maak ik alle ruimte om ons ‘kerstspel’ uit te bouwen. Zo’n 3 jaar geleden is dat evenement in een opwelling ontstaan, het heeft totaal niets met ‘kerst’ te maken, maar het wordt met verve gespeeld. We spelen nl sneeuwwitje met een hoofdrol voor de heks, hoe enger hoe beter en iedere aanwezige mag haar spelen. Dit jaar werd er nadrukkelijk door mijn gasten aangegeven dat ik wel voor echte appels moest zorgen omdat ze het met een sinasappel niet echt genoeg vonden.

Ik leg voor het eten de heksenattributen klaar en ik kan jullie vertellen dat het ‘spel’ zomaar opeens uit het niets begint door deze of gene, in ieder geval is het ‘diner’ dan nog lang niet ten einde. Dus…jullie begrijpen wel dat mijn pasta beslissing zo gek nog niet is he?

En nog een belangrijke latverlager is……..ik ga het mijn oude moeder niet meer naar de zin proberen te maken!!!!! Het is toch nooit goed, ze is en blijft een notoire klager. De ene dag zegt ze bijvoorbeeld dat ze besloten heeft om vegetariër te worden, of ik dat maar effe ging regelen. Ze vond het maar zielig voor de beesten, ze vond de mens het ergste roofdier en het smaakte toch allemaal niet meer zo als vroeger. Ik heb de boel geregeld, en 1 dag later sloop er al een hertenbiefstuk door, die moest kunnen, want je moet de wildstand op peil houden, vond de oude dame. Maar een dag later stak het roofdier in haar toch weer de kop op en nu moet ik de hele boel weer ongedaan maken bij de catering. Ik heb nu een punt bereikt dat ik het bijltje erbij neergooi, ik word er gestoord van. De dame zou eigenlijk compleet in de verzorging moeten, ze is totaal afhankelijk geworden, maar……….die stap is GROOT, voor alle partijen.

…..………Vooralsnog moet ik deze nieuwjaarsdag door zien te komen met een enorm brak hoofd, wat was de champagne lekker, maar…………wellicht moet ik die ook maar gaan afschaffen…….

Lieve mensen…..Ik wens jullie allen een goed 2012.

Van 'Hulp Hond' tot 'Perrae Presa Canario'

Tja……..het hoge woord moet eruit, mijn oude moeder heeft me vrolijk tot haar ‘hulp-hond’ gebombardeerd tijdens een bezoek aan de tandarts!

Woef woef…….dat hakt er wel effe in hoor, maar zelf vond de dame het heel erg leuk bedacht!

Ajmie ajmie, wat een lot is me beschoren en…..….het blijft niet bij de ‘hulphonden functie’ hoor…..nee, zeker niet, ik ben ook benoemd tot televisiegids. Tja…dat is wel heeeeeel bijzonder he, U belt (24-uursdienst) en…..ik geef u de gevraagde televisiekijkinformatie en evt ook nog tips en een mening, super he, dat dat bestaat had u niet gedacht he?

Maar…….das nog niet alles hoor…………ik ben zo maar op te piepen om de brievenbus even te komen legen en de post IN huis te bezorgen, tja….dat doet de postbode niet he?

En als het de oude dame behaagt, ben ik haar geolied extern geheugen, maar meestal accepteert de dame deze functie niet omdat haar geheugen volkomen in tact is, begrijpt u? Ik ben dus echt multifunctioneel inzetbaar, een soort super woman en dat op mijn leeftijd, pffffff.

Tja…en dan ben ik ook nog eens een winterhater pur sang en…………… heb nu genoeg van de donkere dagen, ik word er scheitsjaggereinig van. Ik wil licht/zon en warmte en vooral rust en dat alles zal over 3 weken bewaarheid worden.

Mijn waarbenjij reisvriendin gaat deze zaterdag al naar Gran Canaria. We gaan haar en haar man daar nu dus in het echt ontmoeten, heel leuk. Maar….het is ook handig, want via haar kan ik al eens goed in de keuken kijken, dat is heel mooi, zo komen wij daar uiteindelijk goed beslagen ten zon.

Uiteraard zijn manlief en ik ons al aan het inlezen, we weten al heel wat over de geschiedenis van het eiland. Wist u bijvoorbeeld dat de naam ‘canarische’ NIET aan de kanariepiet te danken is?????? Neeeeee. aan een hond……nee….niet aan de hulphond hoor, maar aan een grote wilde hond die er vroeger in de Romeinse tijd leefde. De Romeinen gaven hem de naam ‘Perrae Presa Canario’! Vandaar dus, die pieten heten dus gewoon naar die eilanden. Het is maar dat u het weet.

En wat ik nu ook aan de weet ben gekomen is eigenlijk wel gruwelijk……die lui daar eten huisdieren, echt waar. Ze eten nl cavia’s!

En….nu ik toch mijn canarische kennis aan het spuien ben, gooi ik er nog maar eentje in………..het eiland is vergeven van de hele grote gore kakkerlakken, de zgn Madagaskar kakkerlakken en……ze schijnen dus ook in de hotels te wonen………..