Lidl, Perfecto

6 augustus 2014 - Gran Canaria, Spanje

en toen was er.......de Lidl

Dames en Heren, vandaag werd een Lidl filiaal geopend hier.

Schot in de roos, kat in het bakkie.

De zaak ligt in het Spaanse Ghetto (San Fernando), maar........... ook heel dicht bij de toeristenenclaves.

Zeer goed doordacht, ik weet zeker dat de zaak zal gaan floreren.

Uiteraard wilde ik, als razende reporter, getuige zijn van de opening.

Het was loeidruk, de mensen werden tijdens het wachten, vermaakt met een heuse ‘Liddle’ band, erg leuk.

Gisteren vloog de hele dag een ‘Liddle’ vliegtuig rond, dus iedereen wist wat er te gebeuren stond vandaag.

Er stonden parkeersregelaars en...wij moesten echt a la Efteling queue-en, middels ‘Lidl-gele’ dranghekken.

Iedereen was in feeststemming, want er waren supervette openingsaanbiedingen, de mensen pluisden in de rij de folders alvast goed uit. De stofzuigers, magnetrons en de parasols bleken favoriet.

Tijdens het wachten, zagen we al zeer blije mensen met karrenvol uit de zaak komen.

Telkens werden er zo’n 10 mensen binnen gelaten en....... na een 1/2 uur in de rij waren wij aan de beurt, wauwwwww het feest kon beginnen.

Het was een grote file binnen, maar niemand mopperde of deed vervelend, iedereen was ‘Lidl’ blij en sjopte er lustig op los, vooral het Duitse volk, voelde zich hier de ubermensch.

En...de Liddle........die lacht in zijn vuistje!

Bij de uitgang kregen de mensen met een volle kar een goed gevulde goodybag en een Strelitsia (bloem).

Wij kregen alleen de bloem, maar....leuk toch?

Thuisgekomen, moesten we als een gek een fles wijn leegdrinken om een vaas te genereren voor onze bloem der naties.

Niet erg hoor, want het was een dorstig temperatuurtje vandaag.

En...morgen........gaan we ‘bootje’ varen...

perfecto

Het was vandaag stralend weer (23gr.) en geen zuchtje wind, de perfecte dag voor een uitstapje.

Met openbaar vervoer lieten we ons naar Puerto de Mogan rijden.

Het was beslist een spectaculaire tocht te noemen door het fraaie bergachtige landschap met de zee binnen handbereik.

Puerto de Mogan staat beschreven in de gidsen als klein Venetië, maar dat is een grote leugen. Geen moment heb ik aan Venetië gedacht. Er is een riviertje met wat fotogenieke bruggetjes, dat is het, wel leuk hoor.

Oorspronkelijk was het een vissersdorpje, maar nu is het verworden tot toeristenghetto met een aardig strand en.......een enorme jachthaven.

De ‘schuiten’ liggen zij aan zij te dobberen en worden ongegeneerd bekeken door de hordes toeristen.

Het was markt en wat voor een markt, zo’n grote heb ik nog nooit gezien. Helaas waren we al ‘marktmoe’ , dus we liepen door naar de haven.

We hadden ons laten vertellen dat het heel leuk is om de ferry te nemen naar Puerto Rico. Zo gezegd, zo gedaan, we stapten op een supermoderne, high tech ferry en vertrokken met slechts 10 personen.

Het was een prachtige tocht. langs de kust.

Toen we in het zicht van de haven van Puerto Rico kwamen, voer het ding opeens richting open zee en koerste recht op 2 zeilboten af en.........zette de motor af en...............een spectaculair, onvergetelijk schouwspel begon zich voor onze ogen af te spelen..........Dolfijnen, 4 stuks, dartelden voor ons door het water.

Wat een bof dat we dit konden aanschouwen, prachtig!

Mijn foto’s zijn niet best, ik plaats er eentje, maar manlief heeft het gefilmd gelukkig. Thuis zal ik die plaatsen onder mijn eigen super wifi!

Helemaal high, stapten we weer aan land en zochten een bus naar Playa.

We hadden nu een ouderwetse stopbus, het was niet anders. Maar.....wat een verrassing, deze reed op de oude kustweg en wat was dat schitterend. Wederom genieten dus.

‘Thuisgekomen’ ploften we helemaal voldaan op ons terras, nagenietend met een wijntje en een boekje.

Wat een pracht van een dag!