Sahara en weer thuis.

7 augustus 2014 - Gran Canaria, Spanje

Sahara

Wat waren we verwend gisteren met het weer, het was volop zomer!

Vandaag was het lente, ook goed toch?

Er waaide wel een stevige bries en dat heeft in een ‘zanddorp’ wel consequenties, zandstormen dus.

Maar daar waren we niet vies van, we wilden persee nog eens naar de ‘Sahara’.

Over de schitterende boulevard liepen we erheen, zo nu en dan wat zandhappend.

In de ‘Sahara’ aangekomen, konden we weer genieten van die fascinerende zandduinen. Je blijft er foto’s schieten en.....deze dame wilde er wel weer in en op.

Maurice bleef aan ‘wal’, ik schoot de zandzee in, weer even lekker kind zijn en genieten van het vele zand tussen je tenen, heuvel op en heuvel af.

Voldaan kwamen we met de oren vol zand weer in onze casa, waar de Hop ons al zat op te wachten.

Hij hapte wat lekkers hier en daar en vloog rakelings over onze hoofden weg, hij zei ons gedag!

Van Playa naar Breda

We zijn weer thuis!

Ik moet zeggen; het valt me mee hier, qua temperatuur.

De laatste dag in Playa, hebben we heel rustig doorgebracht en nog NIETS ingepakt.

Dat deden we de volgende ochtend, alle tijd.

We hadden zelfs nog tijd over om een fikse wandeling te maken en afscheid van de kust te nemen.

Nadat we de koffers bij de receptie in bewaring hadden gegeven, besloten we eens lekker lang te gaan lunchen om het wachten op de transfer aangenaam door te brengen. De receptie raadde ons restaurant ‘Casa Louise’ aan. Toen we ervoor stonden, dachten we meteen; ‘dit gaat het niet worden’.

Het zag er veel te toeristisch uit, echt gefocust op massa.

Trip Advisor raadde ‘La Cana’ aan, een tapas restaurant. Het lag notabene schuin tegenover ons hotel en het was me al opgevallen.

We hebben er super lekker gegeten, dus mensen; een echte aanrader. Alles vers en home made en eindelijk veeeeel groente erbij.

Het is er wel wat duurder dan in de massa tenten, we waren 51 euro kwijt voor 2 glazen wijn, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten.

Lekker rozig van het vele eten en drinken, stapten we in de bus en in no time waren we op de luchthaven.

De Neckerman host, was een groentje van jawelste, wat een aanfluiting. Toen er van 2 jongens een tas met inhoud werd gestolen werden ze totaal niet ondersteund, ‘het ventje’ was snel verdwenen., SCHANDE.

Nee, Neckermann viel me op vele punten tegen, de Deutsche Grundlichkeit, geldt blijkbaar niet voor hen.

Toen we uit de bus stapten op de luchthaven, stonden we oog in oog met een zwerver, die daar duidelijk al dagen lang bivakkeerde, gezien de vele lege flessen, wc rollen en stapels vuilnis. Ik snap niet dat dat getolereerd wordt.

Het vliegveld is enorm druk en te klein voor de vele vluchten. Er wordt op dit moment een enorm stuk aangebouwd.

De terugvlucht verliep voorspoedig en keurig op tijd landden we in Rotterdam.

De auto startte meteen.

Thuisgekomen, rolden we dood moe ons superbed in en sliepen als roosjes.

De volgende dag pakten we de koffers uit, draaiden een wasje of twee, ruimden wat op en deden vele boodschappen.

We waren er klaar voor, laat de kids maar komen.

Over een paar dagen schrijf ik een evaluatie EN plaats bij alle verslagen nog vele foto’s EN….ik verklap waar de volgende reis heen zal gaan………EN ga de reacteurs uitgebreid bedanken!

The After Talk

Zoals beloofd; De Evaluatie van onze reis! En……..tips! En……bedankjes. En………de volgende reis!

Evaluatie:

Gran Canaria is een erg mooi eiland en zondermeer een aanrader om te bezoeken.

Voor de partygangers, zon/strand/shopliefhebbers, maar zeker ook voor wandelaars, cultuurliefhebbers en rustzoekers.

Het natuurschoon is overweldigend en heel divers en…….je kan ‘plat’ lopen, maar ook de bergen in. Je kan de kou opzoeken, maar ook de warmte.

Maar…je kan ook zeer eenvoudig rondtrekken met openbaar vervoer, dat is daar erg goed geregeld. De prijzen liggen iets hoger dan op het vaste land (over de hele linie trouwens). Uiteraard kun je een autootje huren en lekker rondtoeren, genoeg te bezoeken.

Na 3 weken, hebben we de wens om nog eens terug te gaan, omdat er nog veel meer te zien en te beleven valt.

Playa del Ingles, vonden wij verschrikkelijk. Maar de kust en de boulevard zijn zooo mooi, echter wel druk. Tja, dat willen we voor lief nemen, je kan niet alles naar je hand zetten.

Het grote voordeel van onze stek was dat we vlakbij de natuur zaten (5 min lopen) en vlakbij het busstation (ook 5 min lopen). Ons Appartement was heel basic, maar zeer goed te doen, helaas denk ik dat de boel er op zijn eind is; betonrot! De tuinen zijn prachtig en zeer goed onderhouden en….er zijn 3 zwembaden en een kinderbad.

Het restaurant en de schoonmaak zijn recentelijk overgenomen door de ‘buurchinees’ en of dat nu een vooruitgang is? Helaas rukt de ‘Chinees’ in geheel Spanje op, dit als gevolg van de recessie.

Gelukkig zijn er toch wel goede restaurants te vinden in Playa.

De duinen (Sahara) zijn zooooo mooi en fotogeniek, helaas hebben we ze nog niet bezocht bij zonsop/ondergang, dus……!

De wifi is er erbarmelijk, de macht is in handen van een hotspot; wavenet. Als je 2 foto’s upload, worden ze al boos en beginnen te dreigen en de ontvangst is belabberd. Ik kon alleen op het uiterste hoekje van ons terras wifi ontvangen. Dat is armoe hoor, als je niet eens lekker comfortabel vanuit je appartement kan werken. Normaal maak ik gebruik van een USB wifi versterker (Alfa antenne), werkte prima op mijn asusje, maar niet op mijn macbook. Stom van mij om dat niet van tevoren thuis uit te proberen. Heb inmiddels een ding voor mijn Macje besteld. En….van een mede waarbenjij-er heb ik de tip gekregen om een prepaid 3g stick te kopen ter plekke, voor noodgevallen.

Tja…en dan nog de tv, we hebben er geen gebruik van gemaakt en….60 euro bespaard en het ding totaal niet gemist, ha ha ha. Nog nooit gezien, overigens, een tv automaat (zie foto).

En…Kakkerlakken…….hebben we amper gezien!

Tips:

In geval van geen kluis; gebruik je afsluitbare koffer. (slotjes zijn los te koop)

Koop altijd passende bad/wasbakstops (zie foto) bij: http://www.ikgaopreis

Wij hebben daar ook een kussentje met sloop gekocht en….het sliep geweldig, dat ding gaat nu dus zeker elke reis mee.

Maak gebruik van diverse smaken pakjes cup a soup om je kooksels mee op smaak te brengen.

Koop geen wifi bij wavenet, zorg dat je de wifi code van verschillende restaurants en/of cafees krijgt, ze zijn daar heel coulant. Ook hangt er veel gratis wifi in de lucht, oa bij hotel Eugenia en bij de Yumbo.

Bestudeer thuis alvast hoe de zelfontspanner van je foto toestel werkt; een bron van vermaak.

Koop evt. een klein statiefje bij de Lidl (5 euro).

Neem in plaats van een gewone zaklamp, een hoofdlamp mee, dan heb je je handen vrij (Lidl, een paar euro)

Boek excursies niet bij de touroperator, maar bij de vele plaatselijke bureautjes, kan de helft schelen!

Bedankjes voor de reacteurs:

Super bedankt voor de vele leuke reacties. Ze kwamen binnen vanuit Nederland, maar ook vanuit Argentinië/Chili/Gambia/Tenerife/België/Spanje en Turkije; leve het internet!

We kregen bijval, hints, tips, oplossingen, felicitaties en zelfs poëzie toegestuurd, superleuk! DANK!

En nu…..de volgende reis gaat weer naar Andalusië, we waren er nog niet klaar.

We vliegen begin Juni met Ryan Air naar Sevilla en gaan daar nog even op de ‘Champion’, dan gaan we met openbaar vervoer naar Cordoba, Grenada, Jaen, Malaga en eindigen met rust in Nerja en vliegen vanaf Malaga weer terug naar Eindhoven.

We gaan ons inlezen, maar als jullie tips hebben: GRAAG!

Mochten jullie je afvragen,;waarom huren die luitjes geen auto en gaan ze met OV en…waarom draagt die CIAO altijd een doekje op haar hoofd………..??????????

Dat….ga ik nog wel eens ‘haar’fijn uitleggen……CIAO!