LIVE... ART Breda 2014

6 april 2014 - Breda, Nederland

Pfffff, wat een week, druk maar wel erg leuk!

Het hoogtepunt beleefden we gisteren, wat een dag....

We begonnen de dag erg vroeg, we hadden de kids te logeren en die moesten hockeyen,  ‘uit’, en er moesten nog wel tosti's gegeten worden alvorens ze rond 8 uur opgehaald zouden worden. Maar geen moeite is ons te veel, we genieten zo van die meiden, het is altijd gezellig met ze.

Manlief fungeerde als chauffeur en deze dame, rende naar Appie om wafel-bak-attributen te scoren. We hadden ‘straatfeest’ en iedereen werd geacht iets mee te nemen en de wafel keuze was door mij snel gemaakt omdat er veel kindjes in de straat wonen, succes verzekerd he?

Of we bij het feest aanwezig konden zijn, was nog maar de vraag, want.......we hadden ook een uitnodiging voor de opening van ART Breda http://www.artbreda.nl  en daar wilden we zeker naar toe omdat mijn broer en schone zus er aan deelnemen.

Art Breda is een inspirerende voorjaarsbeurs voor antiek, oude- en hedendaagse kunst en juwelen. De deelnemers zijn geselecteerd uit het topsegment kan ik jullie vertellen, dus je snapt wel dat ik apetrots op mijn familie ben.

Maar eerst dus de wafels, een lange intens geurende baksessie. Kleinkind2 kwam na de hockey speciaal terug om de wafels te keuren en bleef lekker hangen.

Alvorens ons te transformeren tot sjieke beursgangers, overhandigden we de wafels aan de straat en werden pardoes ‘geziene’ straatgenoten en beloofden in de avond nog even aan te waaien.

Het was prachtig weer, dus we besloten om naar het beursterrein te lopen.

De beurs was en is TOP, we hebben genoten van de kunst, het design, de mensen, de hapjes en de drankjes, een echte aanrader hoor.

Toen de benen ‘rust’ wilden, hebben we lekker in de stand van broerlief, op een designbank uiteraard, geborreld. Eigenlijk was het gewoon ‘terras hangen’, wat een diversiteit aan mensen dat er voorbijtrok...........geweldig.

En weet je wie er ook langs kwam???, de locoburgemeester en............ Jort Kelder met zijn tv crew van ‘hoe heurt het eigenlijk’, daftige lui genoeg daar hoor.

Lichtelijk beneveld door de uitgelezen Brabantse wijn (d’Heerstaayen) liepen we terug naar huis en....ja hoor......het straatfeest was nog in volle gang....aansluiten dus....en....verder borrelen en..... kletsen en....... afspraakjes maken.....wellicht komt er nu meer reuring in de straat?