LIVE : in de Hoek, maar niet met de buurheks.

17 mei 2014 - Breda, Nederland

Het was weer tijd voor een dagje uit! De keuzedag moest genuttigd worden voor de vakantie. Dit keer hadden we gekozen voor Hoek van Holland, met dank aan de ANWB voor de bijzonder mooie wandeling en het idee om eens naar deze uithoek te reizen.
Hoek van Holland is gesticht in 1870, om de arbeiders te huisvesten die meewerkten aan het uitgraven van de Nieuwe Waterweg.
We zagen wel tegen de reis op, niet wat betreft verbindingen enzo, die zijn perfect, maar die ‘schoonmakersstaking’ he?
Gewapend met een pak desinfectie doekjes stapten we in de intercity direct naar Rotterdam en.........de trein was spic en span, geen vuiltje te bekennen. We stapten over en belandden in de sprinter naar Hoek van Holland, dit is een soort van veredelde tram, ook qua inrichting en....wederom geen vuiltje te bekennen.
Hoek van Holland heeft 2 haltes, te weten ‘Strand’ en ‘Haven’. Wij stapten uit bij de ‘Haven’ en liepen langs 2 vuurtorens met pal er tegenover, de indrukwekkend grote ferry van de Stena Line. We kwamen uit in het dorp, bewonderden hele mooie arbeiderswoningen, dronken een koffietje, en doken het duingebied in.
Dat was genieten geblazen, wat mooi is het daar en ook hier weer bijzondere huizen, maar nu van de rijkere luitjes.
We zagen ook duizenden spinnende rupsen die hele bomen kaal hadden gevreten, tja...er is wat voor nodig hoor, om een mooie vlinder te kunnen worden.
Uiteindelijk betraden we het strand MET palmbomen, jawel, echte! We dronken er een glaasje en genoten van de zeelucht/wind in combinatie met een aangenaam zonnetje.
We aten voortreffelijk (ik verse kabeljauw) bij het Expo Paviljoen Unicom met spectaculair  zicht op de Nieuwe Waterweg, een echte aanrader!

Het was een verassend leuke dag en op de valreep, kocht ik bij de visboer nog wat lekkere vis voor thuis.
De terugreis verliep weer voorspoedig in superschone treinen.
En nu....het minder leuke deel van mijn blog....de buurheks is nu echt op oorlogspad.
Gisteren begon ze zo maar uit het niets, behoorlijk kwetsende opmerkingen te maken en RAAK...ze kreeg me op de kast, ik naar haar toe....gezegd dat ik haar behoorlijk kwetsend bezig vond en toen was het hek van de dam, er kwam alleen nog maar modder uit haar. Ik deed een poging om de boel te sussen, helaas...dat mocht niet baten.
Toen manlief en ik, later rustig een borreltje dronken op ons terras, stak ze haar hoofd wederom over onze schutting en begon opnieuw en zei uiteindelijk: “ik word 100, jullie zijn nog lang niet van me af”, waarop manlief zei: “ik word 120”, zij: “ ha ha dat haal je niet, je hoest te veel”. Ik heb nog gevraagd of ze respect voor onze privacy wilde hebben, waarop zij antwoordde dat ze bleef kijken.
We zijn er nu echt klaar mee, deze vrouw is oud en haatdragend, er is geen zinnig gesprek mee te voeren, eigenlijk heel triest, maar wij gaan de inkijk nu drastisch te lijf en hopelijk hebben we dan rust in de tent.