LIVE: een reis met uitdagingen

10 mei 2014 - Breda, Nederland

Wat een somber weer he? Maar in huis is het knus, vooral als je logeetjes hebt en samen kookt, speelt en....naar de halve finale van het songfestival kijkt. Wat hebben wij gelachen nu we door de ogen van de kids naar de geboden ‘waar’ konden kijken, heel vermakelijk. Maar nu is de rust even weergekeerd en kunnen we ons verder voorbereiden op de reis.
Het weer zal nog dagen ‘nat‘ zijn, maar over 2 weken, lopen we door Madrid, waarschijnlijk in de zon.
Het is daar al weken erg warm, wel 30 graden, ben benieuwd wat de weergoden voor ons in petto hebben, we zullen zien.
We vliegen voor de somma van 50 euro per persoon naar Madrid met Transavia.
Aanvankelijk was het de bedoeling om alleen met handbagage te reizen, maar manlief ziet dat niet zitten, dus ik zal een koffer inchecken voor deze held. ....Je begrijpt wel; dat ik dan ook nog wel een kilootje of twee opeis he?
We verblijven 6 nachten in Madrid, in een 2 kamer appartement met zwembad dat pas in de zomermaanden geopend is:-( , dat watergebeuren ligt in een tuin en we hopen daar wel in te kunnen zitten om de voetjes na een zware dag rust te gunnen en....we hebben een balkon, dus toch wat frisse lucht he?
Het appartement ligt in de chique wijk Salamanca, vlakbij een metrostation, dus......we gaan zo veel mogelijk doen met de metro!
Ik heb de stad in dagelijkse parten verdeeld en per dag weer een A4tje met informatie samengesteld, maar man man, het is me wel een grote stad, dus ja hoor....weer keuzes moeten maken. Zo hebben we o.a. besloten om maar 1 museum te doen en dat wordt die met de Guernica (Reine Sofia), die willen we nu wel eens in het eggie zien. We willen ook een dag gaan fietsen.
We hebben nog een extra uitdaging; zondag zijn 2 belangrijke Madrileense voetbalwedstrijden, grrrrr, dus we blijven dan weg uit het centrum en duiken een heel groot park in en het betreffende museum.
En...we krijgen te maken met hemelvaartsdag, dan gaan de Spanjolen zeker los, dus die dag willen we buiten de stad gaan fietsen langs een rivier.
Maar...alles kan zo maar veranderen, het is wel vakantie he?
Na Madrid, reizen we naar Toledo. Daarna is Aranjuez aan de beurt, dan Albacete en vervolgens Murcia, Lorca en Aquilas (Pinksteren, ha ha).We reizen per bus of trein, laissez faire!
In een appartement aan zee in Mazzaron gaan we relaxen en de laatste nacht verblijven we vlakbij het vliegveld omdat we erg vroeg weer terugvliegen. Wat een vooruitzichten he? En oh ja......de dag voor vertrek naar Madrid overnachten we op vliegveld Eindhoven, in het spiksplinternieuwe Tulip Inn hotel (59 eurootjes, goedkoper dan parkeren), ook weer in verband met vroege vlucht.

De oude dame vindt het maar niks dat we weer vertrekken, maar het gaat haar voornamelijk om de regelmatige ‘wijnaanvoer’. Een voorraadje in huis, kan ze niet handelen, dan is het binnen een paar dagen op (volgens haar, komen er s’nachts mensen drinken).
Gelukkig is de verzorging bereid om de voorraad te bewaren en regelmatig uit te leveren, dus....de oude dame is helemaal content.
Het is wat als je je geheugen langzaam verliest hoor, je weet niet of je al de toegestane 2 glaasjes op hebt.
Gisteren wilde ze haar lange vlecht laten afknippen bij de kapper, we hebben het 4x gevraagd en ze bleef ons verzekeren dat ze dat wilde.....afspraak gemaakt met de kapper,.....zuster bracht haar erheen.......kapster vroeg nogmaals of ze het wilde, jaaaaa........vlecht eraf......blij......terug naar kamer.....blij....slapen.......wakker......woest belde ze me (sneltoets met sticker), ‘ZE’ hadden tijdens haar slaap haar vlecht afgeknipt!