Loeren in Fuengirola en....een klapband

22 mei 2014 - Fuengirola, Spanje

We zijn alweer ruim 2 dagen in Fuengirola en…….volledig aan het luieren geslagen. We hebben het zeer druk met….strandhangen/balkonhangen en zeehangen (ik dus).

We eten en drinken lekker, loeren volop naar mensen en kletsen wat af met een Nederlandse postbode en zijn vrouw op onze luxe strandbedjes (€9,-).

Het is hier prima toeven en de temperatuur is goed te harden met de zeebries.

Elke dag laat ik mijn benen en voeten masseren door Lena (Chinese dame) en vergaap ik me aan de keur van waren die langs komen. Ik weet nu dat ik volgend jaar met een lege koffer vertrek en vanuit mijn strandbed mijn zomer garderobe ga aan schaffen. Echt, alles komt langs….zelfs onderbroeken en het kost geen drol.

Maurice is inmiddels verkleurd als zijnde een respectabele Spanjaard en ik schijn er volgens de kenners uit te zien als een echte Hollandse!

Van mijn voornemen om hier zelf te koken is niets terecht gekomen, want je kunt hier zeer goedkoop eten in een restaurant.

Een bezoek aan Ronda en Malaga hebben we gecanceld, we gaan volgend jaar wel!

Kortom; we spelen nu de doorsnee Fuengirola ganger en het bevalt wel.

We hebben nog 2 dagen te gaan en gaan verder met hangen, maar…..we willen minstens 1x het centrum inwandelen en uit vogelen hoe we met de trein naar het vliegveld kunnen komen!

En….. we hebben nog geen noppenhakken voor de kids, de rest van de bestellijst is gelukkig afgevinkt!

Proost, ik ga weer aan de wijn nu, CIAO!

Het ultieme loeren

Na 2 dagen rust besloten we om Fuengirola eens te gaan verkennen en kwamen al gauw tot de conclusie dat deze stad niet de moeite van een bezoek waard is!

Maar gelukkig vonden we wel de Spaanse hakkenschoenen met noppen in een Chinese winkel! Maurice kocht er ook nog een hoed voor €3,-.

De zee en de zon zijn aan ons niet meer besteed, ik vind het te heet en ik zit onder de hitte uitslag en wonder boven wonder wil Maurice ook niet meer in de zon.

We hebben ontdekt dat er achter ons hotel een treinstationnetje is en……..het treintje gaat naar de luchthaven! Dat wordt dus een makkie morgen!

Vandaag gaan we lekker terrashangen en veeeeeel eten en drinken, lezen, roddelen en ja……..de koffer inpakken.

Het is mooi geweest en we keren zeer tevreden huiswaarts. Spanje is een heerlijk land, volgend jaar gaan we weer, met hooguit 2 hangdagen.

Vanochtend was ik zeer vroeg uit de veren, zette koffie en ging op het balkon zitten. De maan scheen nog, de temperatuur was aangenaam en……..er was buiten al volop activiteit te bespeuren. Mijn voyeuristische kant, kwam aan zijn trekken hoor.

Zo zag ik een vreemd futuristisch veegwagentje bestuurd door een meisje in een indrukwekkend uniform. Ze parkeerde met verve het geval bij een put, stapte uit, deed handschoenen aan, haalde een door mij geliefde putdeksel omhoog en trok een slappe slang uit het wagentje, deed die in de put en…..de slang werd stijf, hij vulde zich met water om de watertank van het wagentje te vullen. Daarna goot het meisje er nog een kan wasmiddel bij en………ze ging het fietspad cleanen! Indrukwekkend hoor.

Die Spanjolen zijn proper hoor. Het strand krijgt elke dag ook een uitgebreide behandeling, er wordt gezeefd (goudwinning), geveegd en geplet door grote strandbouwwerktuigen. De bedjes worden in het gelid gezet en voorzien van kussens en………..door de strandstoelverhuurder gereserveerd door er handdoeken op te leggen (zal wel omgekocht zijn). De afvalbakken krijgen een verschoning, propjes worden opgeprikt en dan is het wachten op de gasten.

En ja hoor, langzamerhand ontwaakt de een na de ander en verschijnen ze in allerlei vormen op de boulevard.

Je ziet anorectische dames hardlopen in strakke pakjes, fanatieke stoklopers, snelwandelende ballonbuiken, ‘charmante’ heuptasjes, hondenbezitters, rollater wandelaars. Ik zag zelfs een rollater met een step eraan vast!

Na al het gewandel en geren verschijnen langzamerhand de strandhangers in de meest uiteenlopende kledij.

Je merkt wel dat we ons niet vervelen hier, er is genoeg te zien en vandaag wordt het vast en zeker een ultieme loerdag vanuit de schaduw!

Een Klapband

We zijn weer thuis! De terugreis is prima verlopen, alleen wat trammelant op vliegveld Eindhoven in verband met een klapband van een hercules vliegtuig van de luchtmacht. De boel werd ter plekke (op de ….baan) geplakt en niemand kon erin of eruit. Vliegtuigen moesten uitwijken naar Maastricht en zelfs Duitsland. Vetrokken werd er uiteraard ook niet.

Toen wij aankwamen was de landingsbaan net (na 2 uur) vrijgekomen, maar we moesten wel een uur op de bagage wachten, omdat andere vliegtuigen voorrang kregen.

En …..naderhand bleek dat de kleinkinderen er ook waren, die arme schatten hebben daar dus een uur met tekeningen en een roos op ons zitten wachten.

Maar….de vreugde was groot toen we elkaar zagen, heerlijk zo opgewacht te worden. We hebben de kids bij ons thuis meteen de jurken, waaiers, sneeuwballetjes en de hakkenschoenen gegeven, verguld waren ze toen er ter complettering van de Spaanse outfit ook nog een pracht van ‘haar’ bloem uit de koffer kwam.

De laatste dag in Fuengirola hebben we heerlijk ontspannen doorgebracht, maar heel vies gegeten. We waren in een Engels restaurant beland en die lui kunnen echt niet koken en het eten is veel te vet en de frieten smaakten naar vis! Ik snap nu waarom zij zo dik zijn, ik vind het geen prettig volk, ze zien er niet uit en voelen zich ook nog verheven! En dan die verschrikkelijke tatoes, hele blote lijven vol, bescheidenheid kennen ze niet. Toen ik een enorme rij Engelsen in de rij zag staan bij het wisselkantoor, had ik lol. Laat ze maar lekker hun ponden houden! Ach er zullen vast wel aardige Britten zijn, maar ik heb ze niet gezien!

Geef mij de Spanjaarden maar.

Een Spaanse dame zag ons worstelen met de treinkaartjesautomaat en hielp meteen!

We zijn overal vriendelijk te woord gestaan en altijd kwamen we eruit, soms zelfs met gebaren over en weer!

We hebben een mooie tijd gehad in Spanje en veel gezien.

Ik heb nu veel werk aan de foto’s, ik zal er honderden moeten deleten, want het zijn er echt teveel en daarna ga ik het fotoalbum samenstellen.

Lieve mensen, leuk dat jullie ons gevolgd hebben en bedankt voor de reacties, dat doet goed.

Over een week ga ik het dagboek laten drukken, dus mocht je nog een reactie hebben……….!

En nu….zullen jullie denken, gaan ze nu indutten daar in Breda?

Nee, zeker niet, onze komende reis is al geboekt en zelfs al voor een deel betaald en ………..waar gaan ze naar toe?????????