Madrid

26 mei 2014 - Madrid, Spanje

Gisteravond, was het beslist een gekkenhuis in Madrid, zowel in het centrum als in het stadion van Real Madrid. Wij zitten een kilometer van dat stadion af, gelukkig hoorden we alleen maar een helikopter rondcirkelen en wat sirenes en het afsluitende vuurwerk.
We zagen alles op de tv, afgeladen vol zat dat ding om de torro's te onthalen.
We hebben weer een goede nachtrust gehad en waren er na de ochtendrituelen weer helemaal klaar voor, nu echt de stad in!
Omdat het zo'n heerlijk weer was en we ons fris en fruitig voelden, besloten we om te gaan lopen. Dat bleek een goede keuze, het was heel goed te doen en je ziet zo veel meer.
We hebben ons vergaapt aan de prachtige gebouwen, de een nog mooier en rijker dan de andere. Maar ook serene jugendstil pandjes en eenvoudige kerken trokken onze aandacht. Het was echt genieten. Tja....en dan opeens sta je op HET plein van Madrid, het Plaza Mayor, daar gebeurt het allemaal, eten/drinken/flaneren/voorstellingen en nog veel meer, indrukwekkend.
We verlieten het plein weer aan de andere kant en zagen Mercado de San Miquel, een mooie markthal uit de vorige eeuw, een begrip hier en een must, daar MOET je naar toe. Spreek er met je vrienden af, drink wijntjes en eet de heerlijkste en vooral zeer verse hapjes. Wat wil je nog meer, ik zou het er wel een dag uithouden, wat een lekkers kun je daar scoren.
Ach, met een tevreden maag, zijn we toch maar even naar het paleis gaan kijken met bijbehorende kerk, wel aardig en behoorlijk groot. We zijn er toch maar niet in gegaan, genoeg is genoeg.
Terug naar die leuke wijk rond de Mercado, vergeven van de terrasjes en gezelligheid.
We spotten onderweg een bijzonder mooi viaduct en nog wel zonder toeristen, dat was weer mooi meegenomen.
Tja, toch maar nog even een wijntje en een tapas in het zonnetje en mensen kijken en tegen elkaar blijven zeggen: "Wat hebben wij het toch goed"!.
Weer rustigjes verder slenteren, richting Plaza del Angel, heel leuk en gezellig plein en verder naar Plaza de Sta Anna, ook heeeeel gezellig en weer genoeg horeca en.......weer neergeploft bij een taberna en....heerlijk gegeten (ik o.a. een voortreffelijke vissoep) en wederom sprak ik de woorden:  "Wat hebben wij het toch goed"!.
Manlief at er overigens een enorme kalfsschnitzel, wat zat ie te stralen, die carnivoor.
Toch maar op huis aan, met volle maagjes en rustigjes aan hoor, nog effe een appeltje op een bankje bij Plaza Cibeles en een half uur later nog een biertje voor manlief ergens, hij had zo'n dorst, haha.
Wat een mooie dag weer en morgen?.......gaan we met de metro naar het centrum, anders hebben we die tien ritten kaart voor de Kat zij K.. gekocht. Ciao!

1. Wouter:
    27 mei 2014
    Hahaha, ja, wat hebben we het toch goed!
    Het Plaza Mayor was kleiner dan ik had verwacht maar wel oergezellig!
    Jouw foto's, zo herkenbaar voor ons, leuk!