Mart

15 juni 2014 - Mazarrón, Spanje

Vanmorgen, vroeg uit de veren, want....we wilden naar de markt in Puerto de Mazzarron.
Na een stevig ontbijt, stappen we naar de bushalte in het dorp en daar staan al enkele marktgangers te wachten. Het schijnt dat de bus om 10 voor 10 zal voorrijden, maar...zo weten enkele ingezetenen ons te vertellen, hij kan er veel eerder zijn of later. Afwachten dan maar...en zo waar...hij verschijnt exact op tijd. Maar........zijn kaartjesapparaat doet het niet en daardoor vertrekken we 10 minuten later, de chauffeur is uiterst chagrijnig en op de vraag, hoe laat er een bus teruggaat, antwoordt hij...12:00 uur, terwijl op de timetabel 12:20 vermeldt staat. Wij zullen in ieder geval ruim voor 12 uur bij de bushalte staan, je weet het maar nooit!
Het was een ritje van 10 minuten, maar te ver om te lopen hoor, vooral omdat je op die markt ook weer gaat slenteren.
De markt was megagroot, er was van alles te zien en te koop en.....niet druk nog, super.
We hebben op ons dooie gemak de hele markt 'gedaan' en alles goed bekeken en ja hoor.....ook wat gekocht hoor.
Manlief zag het broertje van zijn Alicantse gestolen tasje, vette blij, 15€.
Ik kocht wat leuke horloges voor de kids (12€) en een jurkje (6€).
Op de valreep kocht ik nog een vestje voor 12€.
Wow, wat een buit, op naar het busstation, onze 'vrienden' stonden er al, haha. De bus kwam maar 10 minuten te laat.
Thuisgekomen, dronken we een wijntje en togen naar het restaurant.
Manlief at vele tapa's en ik een bak sla en.....een dikke sappige dorade met knoflook en peterselie, zooooooo lekker.
De Franse eigenaresse, riep ons na afloop, ze had alles uitgezocht, maar de overstapstaptijd in Murcia is maar 15 minuten en dat vindt ze te krap, omdat we daar ter plekke nog tickets voor moeten kopen, ze bood aan om ze voor ons op het internet te kopen, wat een service!
Weer vette blij!
Op naar het strand, later dan anders, maar wel zo heerlijk, er stond een flinke bries en de zon stond niet meer zo hoog aan de hemel.
Manlief is volkomen gewend aan het zand en het strand, hij vindt het heerlijk en....elke dag grijnst hij dat we weer 'bedjes' geld hebben uitgespaard haha.
En dan........de grote beloning....douchen en aftersun op het vel en.......wijn, wat een leven!
Morgen laatste dag in de oase.