Een Mooie Reis

25 juni 2014 - Breda, Nederland

Op een paar uur na, zijn we alweer een week thuis. We zitten weer helemaal in de mallemolen van het leven.

Nu we even in een rustiger vaarwater zitten, is het toch echt tijd voor de epiloog van onze rondreis in Spanje.

Het was onze 3e rondreis in Spanje, zelf georganiseerd en....met openbaar vervoer.

Dit concept bevalt ons uitstekend, we zijn eigen baas en het OV in Spanje is zeer goed geregeld en als je voor een bus kiest, ook nog eens erg goedkoop.

Voor een reisdag, trekken we altijd een hele dag uit en...we beleven deze dag als een ontspannen excursie. Hopelijk kunnen we dit concept nog een paar maal uitvoeren, want......we hebben nog een behoorlijke wenslijst.

Ondanks dat we bijna elke dag buiten de deur gegeten hebben  en gebruik hebben gemaakt van vele hotels, zijn we goedkoper uit dan een georganiseerde rondreis en......we zijn ook nog eens ver onder ons budget gebleven. Dat betekent.......nog een reis in September! Daar zal ik jullie binnenkort alles over vertellen hoor.

Maar nu:

Madrid, een geweldige stad, prachtige gebouwen, sfeervolle pleinen en buurten. Dit is voor ons nu echt een stad waar je naar terug gaat voor een paar dagen, om een museum te bezoeken en te lantefanten in het Retiro Park en.......om gezellig te eten en te drinken.

Toledo, een heel ander soort stad, veel hoog en laag, smalle straatjes, dolken en zwaarden, lekker eten en vele mooie oude deuren, die ik oneerbiedig nipple gates heb genoemd. Ik zal hiervan nog enkele foto’s plaatsen.

Aranjuez, leuk voor 1 dag, schitterende tuinen.

Albacete, verrassend, vooral omdat er een eetfestijn (tasca’s) aan de gang was, man, man, wat hebben we daar lekker gegeten.

Murcia heeft een hele leuke oude kern en als je van winkelen houdt, zit je er ook goed.

Lorca, leuk op doorreis.

Aquilas, prachtige stranden, geen toeristen, maar verder is er weinig te doen.

Tja...en dan Bolnuevo....dat was een schot in de roos als afsluiter. Prachtige stranden, heerlijk eten en Rust!

Opvallend is...dat ik tijdens deze reis veel gelezen heb en dat komt omdat ik nu een ereader heb, waarop ik ook in de zon kan lezen!

Mijn nieuwe eetstijl heb ik gewoon kunnen handhaven, geen enkel probleem! Ik voel me erg goed.

In tegenstelling tot manlief heb ik met handbagage gereisd, ging perfect! Maar....in September, check ik een koffer in omdat ik eens flink wil shoppen!

We zijn nog druk bezig met onze foto’s, dat is een hele klus, we hebben er zoveel...goed teken he?

Manlief heeft weer bijna al zijn passen, echter nog geen rijbewijs, hij rijdt nu illegaal, maar wel met het Spaanse verbaal op zak.

De was is gedaan, hebben logeetjes gehad en visite en....dit weekend, weer logeetjes en visite, gezellig!

Volgende week zal ik vertellen over de reis in September, CIAO!