Moord Dag in Madrid

29 mei 2014 - Madrid, Spanje

Heerlijk geslapen en niet gedroomd over dieven enzo.
Er is toch meer weg met die tas van manlief, nl. de sleutelkaart van onze kamer. Ik heb er nog een hoor, maar.....als we met een slimme dief te maken hebben, vraagt hij met de naam van manlief het kamernummer et voilà, dan komt ie ons nog eens beroven, dus vanmorgen de kaart even opnieuw laten programmeren, pffff, dat gevaar is weer geweken. We hebben ook kopieën laten maken van het procesverbaal voor alle zekerheid, omdat alle hotels geboekt zijn met onze VISA, die we dus nu niet meer hebben.
Tijdens een uitgebreid ontbijt, besloten we de fietstocht langs de Manzanares te cancelen, maar in plaats daarvan naar de stierenarena (wens van manlief) te gaan en daarna naar modern Madrid (wens van mij) te lopen. Zo gezegd, zo gedaan, het was prima wandelweer, wat wil je nog meer?
We dachten dat alle Spanjolen vandaag heel devoot in de kerk zouden hangen, het was Hemelvaartsdag toch? Dus.....NIET, het was hier een gewone werkdag en de scholen draaiden op volle toeren en het verkeer raasde langs onze provinciale lijven.
De mensen lopen hier veelal in winterkledij met mapje belangrijke papieren onder de arm, de tassen worden hier toch gestolen. Je ziet hier veel wandelende 'pakken', omdat het hier vergeven is van de ministeries en andere belangrijke kantoren.
Maar goed, wij liepen lekker in zomerkledij naar die gruwelijke arena. Ik heb helemaal niets met dat stierenvechten, ik vind het vreselijk voor die beesten, maar manlief wilde die wereldberoemde arena wel eens zien. Hij werd niet teleurgesteld, een moordgebouw hoor. Gelukkig wilde hij er niet in en deed ik, als dank, een toreadoresse na, oleeeee en dat was het dan, haha.
Met de bloedlucht in onze neus vingen we de lange tocht naar Modern Madrid aan. We zagen de Nuevos Ministerios (uit de Franco tijd) en vonden dat gebouw ronduit saai en grijs. Maar dan doemen de Picasso toren en de Europa toren op en dan zeg je echt: "chapeau" hoor, klasse.
De architect van de Picasso toren heeft ook het verwoestte World Trade Center in New York gebouwd.
Even verder ligt het Bernabeu stadion van Real Madrid en dan zie je de scheve torens, de zgn 'Europapoort'.
En daarna wordt het nog spectaculairder, dan liggen daar ineens 4 enorme wolkenkrabbers voor je neus, de Cuatro Torres Business Area en dat is een wowwww moment hoor.
Tjonge, jonge wat een stad, Madrid, wat een architectuur, een walhalla voor ons!
Helemaal voldaan liepen we terug naar onze casa, maar we liepen zo enthousiast, dat we wat kilometertjes te ver liepen, haha. We hebben vandaag bij elkaar 5 uurtjes gelopen, niet slecht he?
Het was heerlijk, maar langzamerhand krijgen we toch wel genoeg van al dat verkeer en die8-12 balans wegen.
Als voetganger, ben je hier beslist veilig, overal zijn zebrapaden met stoplichten, geen auto die er geen respect voor heeft gelukkig, maar je staat wel vaak lang te wachten in het verkeersgeweld.
Wij zullen beslist nog eens terugkomen hier en dan gaan we voor de verdieping, meer musea en terrasjes bezoeken! Madrid is een schitterende stad en de mensen zijn zeer voorkomend, goed gekleed en levensgenieters, behalve dat gemene roofvolk natuurlijk.
Rond half 4 waren we in onze straat 'Juan Bravo' en meerden aan bij Bulvar54 en genoten weer van een uitstekend menu del dia, keuze tussen 7 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 6 nagerechten. Wijn, zoveel je wil, inclusief, brood inclusief en dat voor 11 euro pp, daar ga je toch niet zelf voor koken? Vandaar dat die Spanjolen buiten de deur eten en dat er zoveel horeca is hier.
Voor de geïnteresseerden onder jullie: manlief at, bonensoep met rundvlees en groenten als voorgerecht en kalfs stoofvlees met aardappels als hoofdgerecht en profiterolles als dessert, ik...groente stoofschotel, kalfsbiefstuk met piementos de padron en aardbeien.
Wat een mooie dag weer.
Nu gaan we uitbuiken en ons voorbereiden op Toledo.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade