Nooit meer naar de Foka, maar wel naar Rotterdam.

20 augustus 2014 - Breda, Nederland

En daar gingen we weer met onze dagkaarten, lopend naar het station.

In het centrum zagen we de dolenthousiaste start van de Pink Rally 2012. Ze gaan al puzzelend in 4 etappes naar Budapest in 500 euro max auto’s. Google het evenement maar, als je er meer van wilt weten.

Omdat wij naar een fotozaak moesten, FOKA genaamd, stapten wij in Rotterdam Blaak uit. We vielen meteen met de neus in de boter, we zagen de kubuswoningen in het echt, zeer bijzonder.

En….. we ontdekten daar een binnenhaventje bij het eerste flatgebouw van Nederland en…dronken ter plekke lekkere koffie, uiteraard vergezeld van gebak (voor de broodnodige loopcalorieën). De mussen vielen echt van het dak, ze landden doodleuk gewoon voor je voeten om de restjes op te eten, schuw????...ho maar!

Gelouterd liepen we al genietend naar de FOKA om ons geld op te halen, we hadden nl een verzekering afgesloten voor onze fototoestellen en er 3 jaar lang geen gebruik van gemaakt. Wat bleek??????......in de kleine lettertjes stond nog een voorwaarde voor teruggave, nl 1x in die tijd de toestellen daar laten schoonmaken en dat was ons niet medegedeeld bij de verkoop. We werden vermanend toegesproken en er werd met de baas overlegd (een ingestudeerd toneelstukje?). Vol trots overlegde de medewerker na het overleg ons een cadeaubon, ze waren de beroerdste niet, zei hij. Maar nee, wij wilden ons eigen geld terug, ze moesten juist blij zijn dat we geen gebruik hadden gemaakt van de gratis cleaningsessie, we vonden het een ordinaire instinker. Wij vroegen de baas erbij en na lang wachten kwam ‘het pak’ aan de balie. Hij gaf geen duimbreed toe en beriep zich op de regels. Wat een service van de FOKA, ons zien ze daar nooit meer en over goedkoop gesproken???, echt niet dus……mijn nieuwe ixus was het goedkoopst bij camera.nl!!!!!! Dus……………!

Oeiiiiii…….onze indruk van ‘Rotterdam’, had een deuk opgelopen.

Maar we vermanden ons en zeiden dat we ons humeur niet wilden laten vergallen, we gingen verder met genieten.

We hebben heeeeel veel gelopen en veel gezien en enorm genoten.

Wat een wereldstad, wat een skyline, zooooo on-Nederlands, PRACHTIG!

Deze stad kan tippen aan New York, echt! Om jullie een indruk te geven, zal ik jullie overspoelen met mijn nieuwe ixus fotoos.

Ballet en dan......Flamenco!

En…….….het is zo ver, nog 2 dagen…en dan vertrekken we naar het bloedhete Sevilla.

We blijven daar een nacht en starten dan onze backpack (met rolkoffertje). We trekken naar Cordoba, Jaen, Granada, Nerja en Malaga, uiteraard waaieren we vanaf deze plaatsen nog wel de omgeving in.

De grote lijnen zijn uitgezet en verder zien we wel hoe het uitpakt, met genoeg ruimte voor ‘pas op de plaats’!

We hebben een super week achter de rug en veel genoten van het lekkere weer, de uitbundige bloeiers en…..een ontroerende balletvoorstelling van de kleinkinderen.

De ooievaars in ons Markdal zijn ‘m gepeerd en…..geen jong te zien, jammer!

Toch nog een geboortegolfje in de voortuin, dat wel.

De koelkast is nagenoeg leeg.

Rest nog een kreeft en een fles champagne, wat een armoe.

Jullie horen snel van ons vanuit Spanje!