Via Sevilla naar Cordoba

21 augustus 2014 - Sevilla, Spanje

Sevilla is zooooooo mooi!

Helaas lopen we voor het eerst in 3 jaar geen avond4daagse, dat deed wel even zeer. Maar niet getreurd hoor, onze Andalucia trip is gestart.

We landden met een enorme klap op Sevilla Airport, we werden er giechelig van omdat het toch goed ging en lagen weer in een deuk na het Ryanairiaanse trompetgeschal.

We kwamen op bekend terrein en stapten meteen in de juiste bus naar het centrum en liepen linea recta naar ons allerliefst, authentiek patio hotel in de oude Joodse wijk.

We hulden ons in zomerse kledij en liepen het bloedhete Sevilla in. Eerst even naar het busstation om kaartjes te kopen voor onze rit naar Cordoba (morgen).

Toen we de kaartjes in de pocket hadden, liepen we met een big smile een tapas restaurant vol met locals binnen.

Ze spraken er geen woord over de grens en de kaart was voor ons hocus pocus, maar gelukkig herkenden we een paar woorden, het werd iets met kip, iets met kabeljauw, iets met langustines en een dikke tortilla en............ het was superlekker!

Op naar de champion, door de hitte, ik weet, ik mag eigenlijk niet klagen, maar het is hier echt super heet. Vanuit parasols en luifels wordt water verneveld ter verkoeling, heel ingenieus. Het helpt iets, maar het is beter om gewoon binnen onder de airco te zitten.

Maar......wij wilden persee boven op de champion een wandelingetje maken en.........het was de hitte waard hoor. We hadden er een prachtig uitzicht op Sevilla en de champion is ook bovenop nog eens boeiend om naar te kijken. En in de verte zagen we weer de zeer strakke ‘Calatrava” brug.

We hebben ervan genoten om weer door Sevilla te lopen, wat een pracht van een stad!

Zie verslag vorig jaar voor uitgebreide informatie.

Cordoba

Na een airgekoelde goede nacht, namen we alle tijd om ons te programmeren op de tocht naar Cordoba.

Met onze kekke koffertjes liepen we richting busstation en zagen al lopend een perfecte ontbijtgelegenheid. Het was weliswaar al na 10 uur, maar dat mocht de pret niet drukken. We gingen voor alle toeters en bellen, dus met friet en al!

Manlief nam gelukkig het grootste deel voor zijn rekening.

We hadden zo een mooie buffer opgebouwd tot Cordoba.

De bustocht ( 2 uur) verliep prima, we zaten riant op plaats 1 en 2 en genoten volop van het landschap. Heeeeeel veel olijfbomen met zo nu en dan een idyllische olijfhacienda en wat ‘reeds geoogste’ graanvelden.

Het landschap veranderde langzaam in glooiende heuvels/bergjes.

We kwamen in Cordoba weer in een goed geolied busstation aan en namen daar een taxi naar ons hotel.

We zitten pal achter de Mezquita en hebben vanaf ons bed een riant uitzicht op de Romeinse brug, maar de wifi straalt niet tot onze kamer helaas. Dus...ik zal regelmatig naar de lobby moeten.

We hebben morgen de mogelijkheid om te verkassen, maar vinden het niet zo belangrijk.

Het is hier ongelofelijk heet, dat hebben wij zelfs in Kroatië nog niet meegemaakt.

Dus........we doken een airgekoeld tapasrestaurant in en aten er hele lekkeren tapas (gefrituurde aubergines met een hele bijzondere wijn/honingsaus, zwart zwijn stoof, aardappelsalade met tonijn, hamkroketjes, gehaktballetjes met amandel en saffraan) en dronken er heerlijke wijntjes. Hier gaan we zeker terug!!!!

Daarna snel even door de verzengende hitte (half 6 s’avonds) naar de VVV om een kaart te scoren en huppa...naar de airgekoelde kamer, lekker koud water lurken, hmmmmmmmm.