Oorlog en Vrede

29 juli 2014 - Gran Canaria, Spanje

Oorlog! Vrede?

Je raadt nooit waar wij vannacht geslapen hebben...............op de kermis, echt waar!

Maar ik loop op de zaken vooruit; eergisteren waren we in Hotel Regardz, pal tegenover het vliegveld in Rotterdam. We hebben in een comfortabele ambiance de nacht daar doorgebracht voor 61,50 en onze auto mag de gehele 3 weken gratis blijven staan (pal voor de receptie). Super en....we werden ook nog eens met een busje naar de vertrekhal gereden! Als wij op de reguliere manier onze auto hadden gestald op LP, dan waren we 130 euro kwijt geweest. Dus ....mensen een super tip bij deze en je vakantie start op deze manier ook nog eens lekker relaxed!

De vlucht verliep voorspoedig, alleen moesten we van grote hoogte komen (12km) om te landen en dat verliep wel heftig, ik kreeg enorme steken in mijn hoofd en dat had ik nog nooit gehad, ik dacht dat ik er in bleef! Maar goed, we zijn veilig geland.

De bagage was er snel, maar juffrouw Neckerman was niet zo snel, ze kwam te laat!

We kregen een foldertje in onze hand gedrukt en werden naar een bus verwezen, we kregen geen welkomstenveloppe, maar werden wel even ingelicht dat we water uit flessen moeten drinken. Tevens kregen we datum en tijd door van een welkomstbijeenkomst en dat was het. Mooi, zou je denken, gaan met die banaan, op naar het hotel, vlug in het zonnetje zien te geraken. Mooi niet, we bleven nog effe heeeel lang wachten op spookgasten en....die kwamen dus niet.

Bij het hotel gekomen was onze eerste indruk: valt reuze mee, relaxed en vrij rustige pubs tegenover ons. De kamers zijn best, maar wel ver over de datum en het gebouw is een groot waaigat, je begint al kou te vatten als je je deur uitkomt.

Wifi is er niet. Maar niet getreurd........we hebben de super tegenover ons, dus we hoeven niet lang te sjouwen met water en wijn en de rest! Gelijk maar even grof ingeslagen en het geheel laten verpakken in een grote groene boodschappentas.

Onze magen begonnen danig te knorren, waar....was nu een goed restaurant?

Van een keurige doorgebruinde heer kregen we een tip en....ik moet zeggen , het was een goed tip. Er was wifi, we zaten pal aan zee, het eten was goed en de bediening was top! Hier zullen we beslist nog vaak te vinden zijn, want er stonden nog genoeg lekkere maaltijden op het menu. Tegen al mijn gewoontes in, nam ik zelfs een nagerecht en at het in zijn geheel op, echt een wonder geschiedde. Intussen waren we helemaal onthaast en in de vakantiestemming gekomen. We maakten nog een wandeling langs de boulevard en verbaasden ons over de rust, tja veel oudjes he?

Maar.......toen wij ons ten bedde legden..........brak er een oorverdovende herrie los. We hadden het gevoel dat we met ons bed midden op de kermis stonden, beatgedreun, gezang, geschreeuw, gelal, gebral, gekots en wat al niet meer. Het was ronduit verschrikkelijk en onaanvaardbaar. Tegen 5 uur viel ik pas in slaap om 2 uur later weer wakker te worden van een luid snurkende echtgenoot.

Hoera, de dag kan beginnen, ik ben er klaar voor, ik ben kapot en in oorlogstemming. Om 10 uur welkomstbijeenkomst, ha ha ha , ik zal juffrouw Neckerman eens onder druk zetten; we willen een kamer aan de achterkant!!!!!!!!!!!!

YES!

Ongedoucht, dodelijk vermoeid en verslagen zeiden wij tegen de receptionist dat ons appartement onaanvaardbaar was, PUNT!

Ik denk dat onze ellende op de man neerspatte, hij keek meteen in de computer en zei, OK, u krijgt een appartement aan de rustige kant, kom je melden om 13:00.

BLIJ waren we. De koffer hadden wij nog niet uitgepakt, dus we hadden de boel startklaar.

Op............ naar de welkomstbijeenkomst en die bleek niet in ons hotel te zijn! Stom toevallig zag ik het staan tussen allerlei touroperatortroep in de lounge. Weer een minpunt voor Neckerman juffrouw en...blijkbaar waren wij de enige die de melding gezien hadden en dus....kregen we een prive bijeenkomst. Lekker handig en to the point.

We hebben er toch weer wat van opgestoken en......er zijn hele mooie excursies te boeken!

Al wat meer in the mood, maakten we een wandeling richting duinen. En ja hoor, we zagen de Sahara in de verte liggen, prachtig. Maar de echte duinwandeling bewaren wij voor betere tijden, nu waren we duidelijk te moe.

De rest van de ‘wachttijd’ sjokten we wat rond op de boulevard in een uiterst aangename temperatuur.

Klokslag 13:00 meldden wij ons bij de receptie en kregen nieuwe sleutelkaarten en vol verwachting klopten onze hartjes.........................en............het...........appartement..............verwelkomde ons met een knoeper van een kakkerlak bij de voordeur, zij wilde net naar binnen scharrelen. Echt niet dus zus, dit gaat niet gebeuren en moedig als ik ben, trapte ik het beest de vernieling in, terwijl Maurice als aan de grond genageld bleef staan, de doet.

Wij snappen nu wel waarom ze op weg was naar onze stulp, want.................het is een superappartement. Het ligt op de begane grond, het laatste op rij (dus geen geloop van buren) en we hebben een enorm terras en een privetuin met grote palmen vlinders, kwetterende vogels en parkieten en............de hele dag ZON en avondzon! Wat wil je nog meer in dit weer. Dit appartement is up to date en het voelde meteen goed!

De vakantie kon beginnen!

We hebben ons op ons gemakkie ingericht, deden nog wat boodschapjes en dronken onder het genot van wifi een wijntje bij de buurpub.

Die pub kan me verder gestolen worden en hun dure wijn ook, ik heb nu de wificode, ha ha ha.

Die wifi is drama hier, ik heb 40 euro betaald voor een maand wifi, niet duur, maar.......hij doet het zelden en dan ook nog eens in traag. Dus veel foto’s uploaden zal niet haalbaar zijn, dat halen we later wel in hoor!

Mijn waarbenjijreisvriendin heb ik met de pubwifi even ingeseind waar we zaten, we waren nu toch wel heel benieuwd naar hen. Helaas zijn we elkaar toch misgelopen. Terug naar ons appartement dus, zomerkleding aan en...ons terras op in de zon......en ja........weer met een wijntje.

En als een duveltje uit een doosje dook Marjan (mijnwaarbenjijvriendin) van achter de palmen ons terras op en......het was alsof we elkaar al jaren kenden. Marinus kwam ook en met zijn allen sloegen we 5 flessen erdoorheen en hebben een heerlijke avond gehad!

Laat, heel laat en teut doken we ons nest in en werden na een voortreffelijke nachtrust rond half 9 wakker.

De vakantie ligt zinderend te wachten om opgesoupeerd te gaan worden. Vandaag blijven we ‘terrassen’ in onze casa en gaan op modus: ‘dolce farniente’ ....................................