Met de Oriënt Expres naar Murcia

4 juni 2014 - Murcia, Spanje

Verkwikt, werden we wakker in Albacete en dronken onze koffietjes in alle rust, we hadden de tijd. We aten ieder nog een portie fruit, soigneerden ons, checkten uit en liepen rustig naar het station.
Het station van Albacete is best wel groot en....er is een enorm winkelcentrum bij. En ja hoor......ook een Mercadona, die dook ik in en scoorde er allemaal lekkere dingen om tijdens de treinreis op te peuzelen.
We hadden deze keer geen hogesnelheidstrein, maar een of andere tussenvorm. We moesten wel met de bagage door de scan en wachten tot we konden boarden. Je mag pas 20 minuten van te voren het perron op.
In ons geval werd het wat later, de trein had 10 minuten vertraging.
Wij hadden rijtuig 9 en dat was de laatste, als we achterom keken, kreeg je gewoonweg lachstuipen, zo komisch een bewegend leeg spoor achter je.
De trein was super relaxed, heel veel beenruimte, een steward met drankjes en een film, wat wil je nog meer?
Het eerste stuk genoten we van een heuvelachtig landschap met olijfgaarden en wijngaarden en later werd het echt serieus, flinke bergen en daar gingen we in een rustiger tempo doorheen, spectaculair moet ik zeggen. Geen huis of mens te zien, alleen berg, boom, rots en wij in de trein.
Ik stelde me zo voor dat er opeens een rotsblok op het spoor zou liggen, of een boom, of een beest, maar.......niets gelukkig. Na anderhalf uur gestaag in nowhere land te hebben gereden bereikten we de bewoonde wereld en de trein stopte in een of ander stil dorp, geen mens te zien, haha. De volgende stop was Murcia, vlug eruit, want de trein wacht niet!
Klein station, vriendelijke uitstraling en heet, heel erg heet, dus niet lopen, maar vlug met de taxi naar het hotel. We hebben voor het eerst, deze reis een 1 sterren hotel en de prijs voor een nacht is 24€, we hielden ons hart vast. Maar......het valt alleszins mee, we hebben alles en de kamer is fris en schoon en de badkamer is wat gedateerd en.......ja hoor weer vette gratis wifi! Hier houden we het wel 2 nachten uit hoor. En....we kregen ook nog eens badslippers, haha.
Na onze installatie, togen we met plattegrond (ook gekregen) richting centrum, dus de brug over  de rivier de Segura, die dit stadje omarmd. En...warm....veel te warm......38 graden, niet te doen. We doken meteen een terras op met sproeiinstallatie en besloten daar te eten. De keus was goed, ik at er een heerlijk stuk verse tonijn met piementos de padron, manlief gegrilde kip met groentjes. Het was heerlijk zitten daar, eigenlijk wilden we niet meer weg. Maar toch nog even een straat afgewandeld en toen linea recta terug richting hotel, naar een windig koel terras, pfffff.
Nu cooling down en morgen gaan we een serieuzere poging wagen om het stadje te verkennen.