We zagen geel en groen in de trein naar Albacete

3 juni 2014 - Albacete, Spanje

Goede nacht gehad, in Aranjuez, het werd lekker stil in de avond/nacht, wat een weldaad.
Omdat we pas in de middag een trein naar Albacete hadden, liepen we nog een rondje of twee in deze stad en dronken er nog een of twee, met tapas.
Mooi afscheid van Aranjuez, we vonden het zeer de moeite van een bezoek waard en zeker de tuinen.
Op naar het station en de hork. We waren er ruim op tijd en.......de hork was er niet, er zat nu een aardige dame die zonder problemen de tickets uitdraaide, pffffffff.
Het was heerlijk warm, met een bries en best aangenaam om op een bankje een boek te lezen.
Toen we uiteindelijk in de trein stapten kregen we het koud, airco, bah!
Maar we hebben toch genoten van de rit naar Albacete, wat een natuur schoof er langs ons heen.
We zagen heel veel wijnvelden, met zo nu en dan wat olijfgaarden en hooivelden.
We zagen een glooiend landschap, maar ook heel vlak.
We zagen een zoutmeer met flamingo's.
We zagen oude en nieuwe windmolens.
Een kleurenpalet schoof langs ons heen, allerlei schakeringen groen, terra, geel, bruin en wit.
We zagen velden met witte bloemen, geen idee wat het was.
De trein stopte zo nu en dan in de middle of nowhere (wel wat ingestorte huizen, echt wel spooky), om mensen uit en in te laten stappen. Na de stop bleef er een tijd een vreselijke gierlucht in de trein hangen.
Het hele stuk tussen Albacete en Aranjuez, is zeer dun bevolkt, we hebben maar een paar keer een stadje gezien.
De trein reed constant 159 km per uur.
Oh ja, we hadden een conducteur, die na elke stop langskwam en na controle van het kaartje, een lijst bijhield van de ingestapte personen en mensen doorstreepte als ze uitgestapt waren. Hij keek er heel serieus bij, een verantwoordelijke baan hoor.
Toen we aankwamen in Albacete, was het 33 graden, een groot verschil met de koude trein, maar goed te doen, omdat er een stevige bries staat.
Ons hotel, ligt vlakbij het station en is weer boven verwachting en.......gratis wifi (hoe kan dat nou?) De receptioniste gaf ons een stadsplan en wat tips.
Er was een feria aan de gang in Albacete om de zomer in te luiden en dat wordt gevierd met allerlei geweldige eettenten (tascas) op een rij. Tja, daar moesten we natuurlijk wel bij zijn en......wat hebben we er lekker gegeten, ongelofelijk en ondertussen konden we genieten van het langskomende volk.
Nog even in vogelvlucht de stad doorkruist en...... we kunnen nu zeggen: het is een prachtige levendige stad met mooie gebouwen, veel winkels en weer...messen, daar schijnen ze hier ook beroemd om te zijn.
Morgen gaan we verder zuidwaarts, naar Murcia, de kaartjes hebben we al in de pocket!