Van de Osborne naar Cadiz

20 mei 2014 - Cádiz, Spanje

Onze rustdag was heerlijk.

Pino Mar is een kleinschalig hotel, dus geen drukte bij het zwembad!

De calorieën die ik anders verbrand met lopen, vlogen er nu in het zwembad af, want ik heb er zowat de hele dag in gelegen! Het is zo heet hier dat zelfs Maurice aan het zwemmen is geslagen.

De inwendige mens hebben we eer aangedaan bij onze vriend, hij had weer een lekker maal voor ons.

Even uitbuiken en…ten bedde.

Vanmorgen op tijd op, we moesten om half 11 bij de Osborne op de stoep staan en het was ruim een half uur lopen.

We konden aansluiten bij een stel Engels-taligen, kregen een Osborne sticker opgeplakt en gingen met een leuke Spaanse dame (gids) het gebouw in. Het gehele productieproces werd ons haarfijn uitgelegd en naderhand mochten we proeven van alle soorten. We begonnen bescheiden, maar de stemming zat er na enkele slokken goed in en we sloegen de ene na de andere soort achterover met ons groepje. We raakten aan de praat met een Japanner/een stel Ieren/de gidse en een stel Engelsen, heeeel gezellig allemaal. Omdat mijn oude moeder een goede afnemer is van de Osborne sherry, doken we nog even de shop in en kochten voor haar authentieke Osborne glazen en nog wat Osborne prullaria.

Toen was het tijd om te gaan, het was een hartverwarmend afscheid van onze drankgroep. We maakten al waggelend nog een rondje stad en doken een terras op voor een salade en ja hoor…..ook nog een wijntje! De salade was overigens zonder komkommer en tauge!

Vol goede moed togen we richting hotel door de ongelofelijke hitte, maar niet getreurd…we liepen op sherry!

Halverwege vonden we het tijd voor het hoofdgerecht en storten weer neder bij een restaurantje en daar aten we de heerlijkste zeetong ever en weer een wijntje, wat een VUTleven!

Na nog een kwartiertje waggelen, konden we het zwembad in plonsen, het was weer een mooie dag!

Cadiz

Mooi op tijd vertrokken we richting haven.

We hadden van de receptionist een dienstregeling gekregen van de catamaran naar Cadiz. We hadden er zin in, maar ik kreeg even een bijna jankmoment, het was nl MARKT in El Puerto de Santa Maria en nog wel een hele grote en ik kon daar dus niet naar toe, JAMMER. Maar ja, je kunt niet alles hebben he?

Het tochtje met de catamaran duurt 25 minuten en het kost 2 euro 15! Was bij ons het openbaar maar zo goedkoop en goed geregeld.

Eenmaal in Cadiz ontdekten we dat je door de paarse streep op de stoep te volgen een pracht van een rondwandeling kunt maken. Je komt zo langs alle mooie gebouwen en door leuke smalle straatjes, super handig. En….we hebben alles gezien hoor en…….Cadiz is……een prachtige stad, echt zooooooo mooi! Volgens een kenner lijkt het op Havanna en dat geloof ik meteen, zeer sfeervol en bruisend. Wat echt een aanrader is om te doen is; de toren Tavira te beklimmen, 172 treden en dan ben je boven en je hebt dan een schitterend uitzicht op Cadiz, omsloten door de zee! En….. er is een camera obscura en zo kun je live de hele stad in de gaten houden. Je ziet de mensen op de straat lopen en je kunt de was zien wapperen op de daken, echt een hele leuke ervaring.

Uiteraard hebben we er ook lekker gegeten en gedronken.

We hebben er ook al buskaartjes voor morgen gekocht ( 8 euro pp), voor de rit naar Tarifa,

Daar blijven we 2 nachten om Gibraltar te bezoeken.

De terugtocht met de catamaran ging weer gesmeerd en daarna nog even een half uur door de hitte en toen…plons in het zwembad, heerlijk.

Het was een bijzondere dag!

Ik heb alweer ingecheckt voor de terugreis (over een week) en met hulp van de aardige receptionist de boarding passen uit geprint, dus alles is onder controle.

Nu gaan we even een fles wijn soldaat maken om deze mooie dag uit te luiden. Proost!