De Pier, het Kurhaus en Kwallen

3 april 2014 - Scheveningen, Nederland

De Pier en het Kurhaus

Zoals beloofd, hier het vervolg van onze trip!

Toen we het Kurhaus uitstoven, realiseerden we ons dat het wel heel erg lekker weer was. Het was gezellig druk op de boulevard en de frietlucht was een welkome geursensatie, hmmmmmmm!!!!!!!

We renden de pier op, tussen alle toeristenmensen door en oh, wat is die pier eigenlijk lang! Uiteindelijk arriveerden we in de van de Valk arm en zagen waar we wezen moesten. Ik moet zeggen een TOP locatie om een feest te geven, je bent omringd door de zee, de meeuwen en de bootjes met uitzicht op het strand en het Kurhaus, prachtig! De familie was blij dat we kwamen, zo op de valreep en duwden ons meteen een glas rose bubbels in de handen en die ging er in als water! Het was hartverwarmend, feestelijk en gezellig in die prachtige ambiance. Er zaten tekenaars die naar believen karikaturen van de gasten maakten. Mijn neef regelde een zitting voor ons en het resultaat is hilarisch, wat een leuk idee zeg! Ik probeer een foto erop te zetten als de site het toestaat, want hij doet vreemd als ik een foto wil plaatsen.

Na de gezellige borrel, waren we net op tijd om de ‘son in de see te sien sinke’! Super ixus moment!

Toen geheel relaxed, op naar het Kurhaus! Nu namen we de tijd om alles goed in ons op te nemen. Het gebouw is zo mooi en van binnen is het overweldigend. Overal zie je prachtige beeldjes, schilderijen en uiteraard de plafondschilderingen. Er speelden een bandje (anekdote….de Stones hebben hier ook gespeeld!), de sfeer was loom en warm. Nadat we de voor iedereen toegankelijke ruimte geconsumeerd hadden, gingen we met de lift naar onze kamer, om die eens goed te bekijken. Zoals gezegd zaten we op de 5e verdieping, een VIP etage, recentelijk verbouwd en heel modern ingericht. De kamer was groot en sfeervol in roodtinten, we hadden een kingsize bed met donzen dekbedden en kussens, de verlichting was high tech, maar toch warm, er was een flat screen in een spiegelwand. Kortom een mooie kamer die je in de woonbladen ziet. Het sanitair was luxe en zeer modern, er lagen veel verzorgingsproducten te wachten op gebruik, zoals bv roze badzout en dit alles in aanwezigheid van een verse rode aronskelk. Er was een minibar met belachelijk dure zaken (niets gebruikt), een kluis (gebruikt), een strijkplank met bout (niet gebruikt), schoenpoetsfaciliteiten, koffie/thee spullen met waterkoker, badjassen (de mijne kwam tot de grond), slippers en een parapluie.

Na al het moois bewonderd te hebben, togen we naar de 2e verdieping, daar was onze VIP lounge. Deze ruimte was ook heel modern, maar we hadden van daaruit zicht op de grote eetzaal beneden. Helaas was er geen beroemdheid te zien, wel aardige mensen, zoals wij, die ook eens een keer op de extravagante tour gingen. We hebben ons daar tegoed gedaan aan champagne met heerlijke amuses (gratis), toen even naar buiten voor een heerlijke friet met mayo en toen weer naar de lounge voor de laatste glazen champie! Moe, teut en voldaan kwamen we weer op onze kamer, het bed was inmiddels opengeslagen, de sfeer lichten waren aan en er lagen Haagse hopjes op het kussen en….er werd aangebeld…….en daar stond een kelner met een schaal aardbeitjes met chocolade, wat een verwennerij he?

We hebben op het balkon zitten nagenieten, wat een dag!

Wordt vervolgd!

Kwallendag

Het eerste wat ik deed toen ik de volgende dag uitgerust, doch lichtelijk katterig wakker werd, was het balkon opduiken! Ik wilde de zee en het strand in alle rust aanschouwen. Ik moet zeggen; het lag er goed bij en geen mens te zien. Die ervaring had ik nog niet en ik genoot ervan. De meeuwen waren hard in de weer met allerlei belangrijke zaken en brachten ook een bezoek aan ons balkon. Helaas voor hen, er was niets te halen.

Ik had er veel werk aan om alle luxe badspullen tijdens de ochtendrituelen te gebruiken, maar heb toch nog wat ongeopende zaken in mijn tasje gestoken. Leuk voor de kids!

Op naar het ontbijt, in de zon op het dakterras van onze lounge. Super locatie hoor, met uitzicht op de strip! Het ontbijt kon gewoon niet beter, alles wat je wilde was er, van roastbeef tot gerookte zalm, verschillende soorten binnen/buitenlandse kazen, allerlei soorten brood en broodjes, te veel en voor jullie te saai om op te noemen. Alles was krakend vers en lekker en daarnaast hebben we nog wat warme happen al la carte besteld! We hebben ons geheel rond gegeten, heerlijk was het. Tot uitcheck tijd hebben we nog genoten van ons privebalkon en het uitzicht en de langzaam op gang komende bedrijvigheid! Het uitchecken ging soepeltjes en we werden met alle regards uitgeleide gedaan door een bijzondere ‘Doorman’.

Het was echt boven verwachting daar in het Kurhaus, alles was perfect, we hebben genoten en voor mij was een jeugd droom bewaarheid geworden. I was there en het was goed, het was het allemaal waard!

In de parkeergarage trokken we onze wandelschoenen aan en maakten daarna een strandwandeling van 3 uur. Het was puur genieten, het weer was super en er was zoveel te zien. Heel veel blije rennende/zwemmende honden, blije kids, blije vliegerende figuren, garnalenvissers, wandelaars van alle tinten en leeftijden, paarden en ja…….dode aangespoelde kwallen. Tja, het was blauwe kwallendag, zo noemde ik dat vroeger, vreselijk vond ik dat. Bij aflandige wind spoelen ze aan, dood en in hun glibberige lijfjes zie je de door hen verorberde visjes zitten. Als kind pulkte ik die eruit om ze vervolgens weer in zee te gooien, ik had ze gered, dacht ik!

Moe maar voldaan keerden we huiswaarts in het vervanggeval. De terugreis verliep voorspoedig, ondanks de enorme drukte.

We hebben een superweekend gehad!

Nu weer over tot orde van de dag, ruimen, kleinkind uit school halen, cadeautjes (sneeuwbolletjes) gegeven, boodschappen, vervangauto inleveren en morgen………. heeft Maurice een belangrijke medische afspraak (daarover vertel ik nog wel) .

En de auto……….is door de bergingsmaatschappij naar onze garage in Breda gebracht en……..gemaakt.

Wat was het geval………het was een te strak gestelde handrem en de ANWB man kon niet ontdekken waar het afstelmechanisme zat en…………..dat zit onder de stoel van de chauffeur, zo bleek nu en…..het was een fluitje van een cent!