En.....de reis gaat naar???..........

11 april 2014 - Breda, Nederland

We zijn 1 week thuis en lopen reeds keurig in het gareel!

Weer tijd voor mijn oude moeder, maar ze lijkt wel ‘Rupsje Nooitgenoeg’, als ze de kans krijgt, slurpt ze me leeg. Ik moet stevig in mijn schoenen staan, wil ik me daar tegen wapenen. De ene keer lukt dat me beter dan de andere keer.

We genieten weer volop van de kids, wat een rijkdom!

Ons gewone leven heeft zijn gangetje hernomen met leuke en minder leuke zaken en het weer wordt steeds herfstiger. De griepspuit zit in het lijf en de klok is verzet, in ons geval ging het zelfs om 2 uur, daar zijn we nog niet aan gewend!

De feestdagen zitten er aan te komen en dat zijn er zonder de kerst en nieuwjaar mee te rekenen, heel wat!

Dit weekend staat in het teken van een logeerpartijtje, dat wordt een dolle boel kan ik je verzekeren.

Volgend weekend staat in het teken van een surpriseparty, ik verheug me daar heel erg op en zal jullie er later geheid het een en ander over gaan vertellen.

Verder zal ik nog niets opsommen, dat wordt teveel van het goede, stapje voor stapje is ook weer een motto van mij!

Een ding wil ik nog even kwijt, manlief is 27 november aanstaande 40 jaar in overheidsdienst en dat feit is wel een kado waard he?. Ik heb me suf gepeinsd en opeens:>>>>lampje>>>>>….het ciao.reisdagboek, ik laat het hele jaar drukken in boekvorm, dat is een mooie herinnering en tegelijkertijd een belofte voor wat nog komen gaat als manlief per 1 januari met pensioen gaat!

Vandaag heb ik het ontvangen en impulsief als ik ben, heb ik het Maurice meteen heel officieel met alle egards aangeboden. Hij vond het een superkado en ik ook , ha, ha. Het resultaat mag er zijn. Het lijkt wel een professionele reisgids. Oh, wat ben ik trots op mezelf!

Ik maak altijd na elke reis een fotoboek via Kruidvat, zo ook nu weer. Maar wat is geschied?......Kruidvat heeft een gehele nieuwe ‘ontwerp’ procedure , was ik net lekker thuis in het samenstellen, kon ik weer een andere procedure gaan uitvogelen. Daar had ik GEEN zin in en ik besloot ter plekke met Apple in zee te gaan en dat te gaan uitvogelen en…..het is gelukt en gelikt! Helaas wel een ander formaat, maar dat went ook wel weer. Nu is het wachten op de levering vanuit Ierland. We zijn zooo benieuwd!

Jullie begrijpen dat ik dus deze week flink gebuffeld heb, naast alle gewone beslommeringen, maar het was het waard!

Ideale Dochter

De surpriseparty is over now! Nu kan ik er dus over vertellen en dat ga ik zo doen!

Maar eerst nog even een verhaal, zo komisch, dat ik jullie er deelgenoot van wil maken. Het gaat wel over het mannelijk lid, dus je bent gewaarschuwd.

In de kleuterklas van een van de kids, opperde een meisje dat je GEEN wortels moet eten, want je krijgt er een piemel van (excusez le mot)! Nou, die hakte er in, daar in die klas en ik kan jullie vertellen dat geen meisje in die klas meer wortels eet! Overal in de betreffende gezinnen werd er naderhand druk over gediscussieerd, zo ook bij ideale dochter, zij hoorde het volgende monotone gesprek tussen 2 vriendinnetjes tijdens het kleuren.

Kind 1: “lust jij wortels”?

Kind 2: “Ja”.

K1: “ohhhhh, dan krijg je een piemel”

K2: “Nee hoor van eentje niet”

K1: “Mijn vader heeft een heeeeele lange piemel”

K2: “Ohh, dan heeft hij wel veel wortels gegeten, mijn vader heeft een heeeele dikke piemel”

K1: “ohhh, dan heeft hij wel veel dikke wortels gegeten, mijn vaders piemel is zo lang tot in Italië.

K2: “ Mijn vaders piemel is zooooo lang, tot in de Dominicaanse Republiek”.

(Dat waren duidelijk de respectievelijke vakanties van die kids)

K1: Zullen we nu gaan verven?...........

Ik vond dit gesprekje zooo komisch en puur en spreken van trotsheid over hun vaders! Er wordt verder niet meer over gesproken, maar wortels worden tot op heden niet meer gegeten en…. er wordt nu ook gegiecheld over de wortel in de schoen, dat arme paard van Sinterklaas!

Zo, nu de party! Dochterlief heeft een jarige dame enorm verrast. De jarige dame had een aardig bedrag ter beschikking gesteld met een invitatielijst en verder carte blanche gegeven. Tja, en dat was dochterlief wel toevertrouwd.

Zoals je begrijpt was ik ook een van de genodigden.

We (allen vrouw) werden in de ochtend verwacht op een landgoed, ik moet eigenlijk zeggen: HET landgoed van Breda, nl. Wolfslaar. Nu moet je weten dat het een Michelin ster heeft, dus dan begrijp je dat ik er veel zin in had! We zouden er een lunch krijgen!

Maar eerst moest er wat mij betreft een hobbel genomen worden, er ging een workshop aan vooraf en dat bleek; ‘cupcakes versieren’ en…… dat is nu echt niets voor mij. Al dat geplak en gepriegel met roosjes, vlindertjes, baby’tjes, Louis Vuitton tasjes, medaillons, blaadjes, strikjes etc. etc. Gelukkig vond het merendeel van de vrolijk, kakelende, ‘bemantelpakte’, oudere jongedames het superleuk en het resultaat mocht er zijn, vooral de jarige bleek een professional! Ik moet eerlijk bekennen dat mijn cakes wel toonbaar waren door inventief te ’winkelen’ in de ruimte en door hulp van ideale dochter. De kids hebben ze in ieder geval met blijdschap in ontvangst genomen.

Toen we uiteindelijk met een heerlijk koel glas champagne in onze frisgeboende, benagellakte handen een toost op de jarige uitbrachten, zat de stemming er goed in!

We hadden met z’n allen een echte ‘cupcake’ band gekregen, we hadden een ultieme proef doorstaan, we waren als het ware ‘met de billen bloot’ geweest!

Als een professioneel koor, zongen we een lied voor de jarige, dronken nog een glas of twee champagne en konden toen een plekje zoeken aan een van de feestelijk gedekte tafels in de ‘kamer’ van de reeds overleden barones. Inmiddels had ik met een lang niet geziene, lieve en humoristische bridgevriendin, de vriendschap vernieuwd en had dolle pret. We zochten een strategische plek, zodat we de hele ruimte konden overzien. Ik moet zeggen dat we aangename tafelgenoten hadden, vooral toen ideale dochter ook nog bij ons aanschoof. En het eten……..SUBLIEM, ik kan niet anders zeggen. Dus ideale dochter, hoezee voor de menukeuze, ik geloof dat iedereen dat kan beamen, want ik zag geen volle bordjes weer de keuken in verdwijnen!

Dochterlief heeft de dag voortreffelijk ingevuld en verzorgd, complimenten meis!

Ik weet zeker dat de jarige genoten heeft en met haar ALLE genodigden! HOEZEE!!!!!!

En nu de onthulling van het volgende reisdoel……Het wordt…….Portugal!

We gaan van 19 Januari tot 2 Maart naar Albufeira om vandaaruit vele culturele trips te gaan maken, te wandelen en de Fado te zoeken. Uiteraard speelt het ontvluchten van het winterse Nederland een grote rol!