Samos en Lesbos

30 maart 2014 - Breda, Nederland

Hallo lezer(s),

Ik heb geen idee of ik op deze site gelezen wordt, maar ik zet door hoor! Ik heb op WBJnu.nl een nieuwe reis aangemaakt en heb nu gedacht dat ik jullie, naast het oude materiaal, nu toch ook live verslag zal doen. Dus........eerst het allernieuwste ciao verslag en daarna volgen de verslagen van Samos en Lesbos uit 2010, ik denk dat jullie er best wel inspiratie uit zullen putten, en......jullie leren Ciao een beetje beter kennen.

Ciao is jarig en heeft nieuwtjes.

Hoeraaaaa, Ciao is jarig, ze is 4 jaar geworden!
Wat een heuglijk feit en wat heerlijk dat ik zoveel respons krijg, dus.....ik blijf schrijven hoor, zooo leuk.
Hopelijk blijft waarbenjijnu.nl in de lucht, ik heb zo’n gevoel dat er iets aan de hand is daar. Na de vernieuwde site is het wel erg stil geworden en de puntjes worden niet meer op de i gezet en contact krijgen met de helpdesk is tot nu toe niet mogelijk, zooo jammer. We hopen er maar het beste van, maar...ik ben wel al bezig om een schaduwsite op te zetten, je weet maar nooit. voor de nieuwsgierigen onder jullie: http://ciao.reislogger.nl
Successievelijk zal ik er al mijn blogs posten als back up.
Met mijn nieuwe voedingspatroon gaat het uitstekend, ik geniet nu elke dag van het eten en taan totaal niet naar brood, aardappelen, rijst, pasta en suiker. Wat een geluk dat ik me zo goed kan vinden in dit eetgebeuren.
En.....de eerste resultaten zijn geboekt, de medicijnen voor mijn darmfunctie kan ik in de wilgen gaan hangen, niet meer nodig! Scheelt ook nog eens veel gewicht in de koffer, want het ging om een zakje poeder a 13,7 gram per dag, tel uit je winst!
En...het lijkt wel alsof de bloeddruk al wat gezakt is, maar dat laat ik verder aan de huisarts over om de boel evt wat af te bouwen, ik hou jullie op de hoogte.
En.......mijn figuurtje is van achteren lyceum hoor, terwijl ik veel meer eet nu.
En nu dan eindelijk wat reisinformatie voor jullie.
Omdat de belasting ons wat geld gaat teruggeven, hebben we een reisje extra ingepland.
Over 3 weken vliegen we vanaf Eindhoven naar Alicante, we hebben een hotel aan het strand ietsjes buiten de stad, maar met een trammetje zijn we zo in de drukte mochten we daar behoefte aan hebben.
Na de ‘allinclusive’ en het ‘halfpensionconcept’ geproefd te hebben, hebben we besloten om dit nooit meer te doen, we gaan gewoon uit eten of zelf koken als we in een appartement zitten, je kan het zo duur maken als jezelf wil he?
Dit weekje zullen we uit eten gaan omdat we in een hotel zitten.
In de laatste week van Mei, vliegen we alleen met handbagage (rolkoffertje) naar Madrid en gaan backpackend allerlei steden bezoeken, we verblijven deels is in een ho(s)tel en deels in appartementos. We eindigen met een dikke week aan de kust, in Bolnuevo-Mazarron om precies te zijn, en verlaten via Alicante het land weer, na een maandje Spaanse sferen, oleee. Deze flinke reis vergt heel wat voorbereiding, maar ik ben al behoorlijk in de weer met reisboeken, booking.com en google maps, heel leuk om te doen. De tickets heb ik maanden geleden al gekocht bij Transavia, voor 200 eurootjes zijn we saampjes heen en terug!
In September staat er nog meer Spanje op het programma, maar dat hou ik nog even onder de pet, wel zo spannend he?
Dit was het voor vandaag, ik ga de zon in, ciao!

Zo, de reis is vandaag geheel betaald. Het is nu afwachten tot we de reisbescheiden binnen krijgen. Uiteraard heb ik wat speurwerk verricht en ben tot de conclusie gekomen dat we waarschijnlijk al om half 6 in de ochtend vertrekken van Schiphol. Vroeg he, dat wordt dus al rond half 2 s'nachts thuis weg rijden. Vroeg, maar het houdt wel in dat we de dag nog mooi kunnen uitnutten in Pythagorion. De parkeerplaats ga ik straks ook al reserveren, wat gedaan is gedaan is mijn motto (een van de vele!) We verheugen ons erg op de reis. We zijn griekenlandfans en vooral ik ben een zeemens, dus dan is een eiland ideaal. We zijn al op Kreta (2x), Zakynthos en Karpathos geweest en nu dus Samos en Lesbos.
Samos is een van de groenste eilanden van Griekenland dus daar kunnen we mooie wandelingen in de bossen maken, een boottocht maken en Turkije bezoeken.
Lesbos is een lieflijk eiland heb ik me laten vertellen en daar is de beroemde dichteres Sappho geboren.
Bekende regels uit haar werk:

'Wie mooi is, is mooi zolang je kijkt
Wie mooi en goed is, zal mooi blijven'

'Eros schudde mijn hart, zoals de wind uit de bergen rukt aan de eiken'

In al haar volheid verscheen de maan, zodra zich rond het altaar een kring van vrouwen sloot'

Ook vanuit Lesbos maken we een dagtocht naar Turkije ( Pergamon!!)

Ik denk we volop cultuur kunnen snuiven, kunnen luieren, lekker eten, wandelen en zwemmen.
Maar eerst zal er veel werk verzet moeten worden, de verhuis van mijn moeder vindt op 12 Juli plaats en de eerste weken daarna zal ik zoveel mogelijk naar haar toe gaan tot ze gewend is aan haar nieuwe woning.
In de tussentijd ga ik me inlezen en een simpele planning maken, een ding is zeker, we gaan niet dagen 'strandhangen' ! Zo, genoeg gebabbeld, ik houd jullie op de hoogte! Ciao, Yvonne