Sectarisch geweld en busje komt zo

8 mei 2014 - Albufeira, Portugal

Er moet me even iets van het hart, want het begint nu toch echt te borrelen na al die weken. Ik erger me enorm aan die verzuilde groep! Zo dat is eruit! Het gaat om Goed Idee Reizen, hebben jullie daar wel eens van gehoord? Nou, ik niet en…..ik wil ze in een hotel niet meer tegenkomen ook. Het is een of andere reisorganisatie voor gristenen, lekker samen op werkkamp met gelijkgestemden onder leiding van een soort secteleider. Daar is niets mis mee, zou je denken, maar……..ze zijn zo ongelofelijk nadrukkelijk aanwezig en overstemmen het individu. Ze denken dat het hele hotelcomplex van hen is! Gisteren werd ik zelfs vriendelijk van mijn plek gesommeerd door de secteleider, want hij verwachtte een grote opkomst voor een gezalfd koffieuurtje met een gewijd man. Moet je weten, dit geschiedt dus in openbare ruimtes, in dit geval op het terras van de wifi bar!!!!!!! En dan heb ik het nog niet eens over de dagsluitingen. Het individu wordt zowat verpletterd door dit groepsgeweld. Ik vind het best wat ze doen, maar ik wil er geen last van hebben! Waarom moet dit in openbare gelegenheden, waarom gaan ze niet naar Fatima of naar een klooster? Tevens hebben we de pech dat ze onder de hoed van Kras vallen, dus op excursies wordt je ook nog eens met die groep geconfronteerd. Je herkent ze al van verre, de mannen veelal met grijze sikken, stokken met knoesten, getooid in complete tropenuitrustingen en sandalen met sokken en….. vele roddelende, vaak loslopende vrouwen. Een leider hebben ze al weggepest en de nieuwe is behebt met een schrijfprobleem. Hoe ik dat weet…nou, deze hangt in de lobby geschreven a4tjes met het weekprogramma. Het individu moet er wel op kijken om eventuele confrontaties te voorkomen. Zo moet je bijvoorbeeld niet naar de fadoavond gaan als die groep er naar toe gaat, want ze vergallen je avond door luidkeels mee te zingen!

He he he, mijn hart is ontlucht en ik ga verder met genieten.

Morgen moeten we voor 11 uur uitchecken en dan verkassen we tot 16:00 naar de wifi bar/restaurant, in de hoop dat de groep op pad is.

Busje komt zo!

En nu is het zover, het is de dag van vertrek! Het overwinteren is voorbij en……..de Nederlandse winter is niet over! Het zal me een schrik worden voor onze zongedroogde lijven! Duzzz……. je zou langer weg moeten blijven als je echt wil overwinteren en dat doe ik nooit van mijn leven!

Als ik merk hoe de kids ons missen en vooral de kleinkinderen en het feit dat dit wederzijds is, ben ik tot de conclusie gekomen dat overwinteren voor ons niets is! Dus lieve kids, de ouwelui zijn genezen, ze gaan wat vaker de sauna in om op te warmen en opdrogen gebeurd vanzelf wel!

Dit was onze eenmalige lange jubileumreis. Een mooi historisch moment was gisteren, de eerste VUTdag!

Ach, we gaan heus nog wel een paar weken weg s’winters, maar voorlopig niet meer in een overwinteraarshotel, te confronterend, te oubollig, te veel oudjes, te veel gelooiden en noem maar op. Maar we weten nu wel alvast hoe het voelt om in een aanleunwoning/serviceflat met thuiszorg te wonen, ha ha!

Op het hotel is niets aan te merken, het is super-de-luxe en zeer aan te bevelen voor jong en oud. De ouwetjes kunnen er zelfs rollators huren en satellietschotels en…de prikzuster komt langs en wellicht is mantelzorg ook nog wel mogelijk.

Maar wij gaan volgende winter lekker buiten de touroperators om een hotelletje boeken waar de zon schijnt!

Dus, kids bij deze is jullie carnaval volgend jaar ook weer mogelijk.

Ja lezers, wij hebben deze trip zo geregeld dat we toch nog kunnen functioneren als opvangtehuis voor kids van carnavalverslaafden. Ons huis fungeert dan als een soort basisstation van waaruit de verschillende activiteiten ondernomen worden. Je begrijpt dat er zich soms hilarische taferelen afspelen en dat ik nog wekenlang de glitters en de confetti moet verwijderen. De kleine kids blijven lekker bij ons slapen zodat de groten nog meer kunnen stappen, gelukkig blijven zij in hun eigen huis en hebben we s’nachts geen sores van aangeschoten tiepetjes.

Maar vooralsnog is het niet zover……we zitten nog in het Portugese land. We zijn uitgecheckt en hebben een tijdelijk basisstation opgebouwd op het terras van de wifibar en…..gen mens zal ons hier verjagen!

We brengen de uurtjes zoet met zonnen, lezen, eten, wijnen, mailen, schrijven, kletsen, roddelen en om de beurt een wandelingetje tot 16:00 (voor jullie 17:00). Dan komt de minibus om ons naar het vliegveld te brengen, daar gaan we weer de tijd zoet brengen en uiteindelijk hopen we rond 23:00 Nederlandse tijd in Rotterdam te landen!

Ik wens Nederland een goede stemdag, onze stemmen gaan helaas verloren.

Ik dank jullie alvast voor het lezen van mijn blogjes en de vele reacties.

Na de carnavalsdrukte volgt er nog een evaluatie met nog enkele leuke feitjes en weetjes (o.a. over en schelp, genaamd ‘het oog van God‘!) en………maak ik de volgende reis bekend!

En of de duivel ermee speelt…..krijgen we gezelschap……….getsie gestie getsie getsie…………..arghhhhhhh…..arghhhhhhh, het zijn er al 30.….HELP!!!!!!!!!!!!!!!!