SNOT

17 augustus 2014 - Breda, Nederland

SNOT, KOERSSNOT en nog meer SNOT.

En ja hoor……….keelpijn, kuchen en serieuzer kuchen. Weer raak dus.

Het wordt nu toch tijd dat het weer wat aangenamer gaat worden.

Al kuchend en niezend, heb ik mijn scanopdracht in het geheel volbracht. Het was me een klus hoor en dan nog al die opgeroepen emoties erbij, die weer doorwerkten in de nachtelijke uren en dan nog de combinatie van snot, het waren me de nachtjes wel.

Maar….de klus is geklaard, de doos is leeg, de foto’s zijn verscheurd of vergeven.

Te zijner tijd ga ik een fotoboekwerk samenstellen van mijn leven tot ik met manlief in de echt verbonden ben.

Ons fotoleven samen, is door mij altijd keurig bijgehouden in albums, gelukkig hoef ik daar niet meer aan te beginnen.

Nu moeten jullie niet denken dat ik nu in een gat ga vallen, nee hoor, ik ben gestart met het volgende project: “de Andalusië Trip” en wel met de welbekende A4 tjes met vele leuke en interessante to do dingen per stad/je.

En dat is me toch leuk, ik ben gewoon al virtueel aan het reizen geslagen, deze week staat in het teken van Cordoba. Ik ben op het web informatie aan het zoeken over van alles en nog wat en kom onverwachte dingen tegen. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Rem Koolhaas (onze beroemde Nederlandse architect) daar lustig aan het bouwen is geslagen. Daar gaan we zeker een kijkje nemen.

Ach, buiten het gesnotter en de nachtelijke ‘niet in slaap te krijgen’ uren, hebben we het zeer naar onze zin. We genieten van onze vrijheid.. en de verplichtingen die we hebben zorgen voor de noodzakelijke balans.

Manlief gaat uit zijn dak omdat het wielerseizoen op de tv is begonnen. Bijna elke dag wordt hij wel getrakteerd op een koersje en zo nu en dan zet hij het beeld stil om mij vooral ook een blik te gunnen. Nee….niet van valpartijen, dat hoef ik echt niet te zien, maar mooie beelden van bergen/zee/gebouwen. Nog leuker is, als we het herkennen en er voetstappen van ons staan, zoals bijvoorbeeld in de ronde van Turkije., MOOI!

Ook zeulen we 2x per week keurig met zijn tweetjes de boodschappen in huis, ondertussen lekker kakelend.

Zo waren we vandaag weer eens in de Lidl.

De caissière groetten we uitbundig, we waren in een opperbeste bui. De dame groette ons terug met de woorden: “zoooo, zijn jullie er weer, jullie hebben altijd wel veel nodig!” We hebben maar even uitgelegd, dat we lekkerbekken zijn en daardoor veel lekkerbekken aantrekken, anders zou ze nog denken dat we al die heerlijkheden alleen gingen oppeuzelen, ha ha.

De dame kreeg de slappe lach en verslikte zich behoorlijk, de snot en de tranen biggelden over haar gerimpelde wangen. Ze schoot uit haar kassa, op zoek naar een tissue of iets van dien aard. Maar bij elke kassa ving ze bot. Ze kwam terug met de woorden: “dan gebruik ik maar mijn mouw”.

Manlief opende met een groots gebaar een vers pak net gekochte keukenrollen en gaf haar een stuk en nog een als reserve. De dame was gered, haar kleur werd weer normaal en ik dacht; “dit is weer een mooi verhaal”.

Waar of niet Waar op de Satelliet.

Het was me het weekje wel. Tjonge, jonge, we vielen van het een in het ander met de nadruk op genieten, dat wel.

Maar toch……vermoeiend was het ook. Ik ben zo’n type die alles bijna even intens nog eens nageniet en daardoor kan je wel eens overlopen.

Daarom is het voor mij heel belangrijk dat ik tussendoor mijn rustpunten beleef, bijvoorbeeld lekker rustig op de bank met een goed boek.

De Andaluciareis voorbereiden is ook zeer ontspannend.

Ik neem alle tijd om dingen uit te zoeken, maak kaarten met google maps, loer even op bepaalde plekken met de satelliet en noem maar op.

Het is ongelofelijk, wat nu allemaal mogelijk is met het wereldwijde web. Helaas loopt de satelliet wel erg achter, dus ik kan niets zien van een modern gebouw van Rem Koolhaas in Cordoba. Het kan dus zijn dat het NIET gebouwd is, in verband met de crisis.

Maar………de Champignon in Sevilla is ook bij lange na, niet af op de satelliet, maar dat is ie wel degelijk zoals wij gezien hebben. Zie: http://ciao.waarbenjij.nu/Reisverslag/?Spanje/Jurgen+Mayer/&subdomain=ciao&module=site&page=message&id=3900325

Wij willen daar overigens nog even heen op onze eerste dag, want je schijnt er nu helemaal boven op te kunnen.

Ik heb in Cordoba wel een bijzonder multifunctioneel plein ontdekt op de satelliet en daar gaan we zeker een kijkje nemen.

Helaas kan ik het nieuwe paleis van justitie niet ontdekken, zou dat misschien ook niet gebouwd zijn?

Ik kwam er achter dat het raadzaam is om tickets voor het Alhambra te kopen op voorhand. De kans is nl groot dat je ter plekke naast de pot piest. Dat mag niet gebeuren, want Granada bezoeken zonder het Alhambra aan te doen, is hetzelfde als Parijs zien zonder de Eifeltoren.

Dus heb ik op mijn dooie gemak de hele boel uitgezocht.

Je moet de tijd dat je de paleizen wil bezoeken op het halfuur aangeven, er mogen maar 300 mensen per half uur naar binnen. Ik heb voor 16:00 gekozen, in de hoop dat dan de meeste dagjesmensen al weg zijn en…..de zon is dan fototechnisch op zijn best.

In Jaen gaan wij een of ander Maria festival meemaken MET processie, hopelijk kunnen we toch ons programma afwerken.

Op het moment zit ik virtueel in Granada, eens kijken of ik daar nog wat aparte extra’s kan vinden.

Uiteraard doen we alle toeristische bezienswaardigheden aan, maar we zijn ook liefhebbers van moderne architectuur, dus als iemand nog een tip heeft?????