Strand Dag

24 april 2014 - Alicante, Spanje

We hebben geslapen als roosjes, goed bed en lekker stil hier.
We zitten tussen Alicante en El Campello, in een soort van niemandsland, geen gedoe enzo.
Ooit was het een dorpje van 10 huisjes en nu is de boel omgeven door hele lelijke hoogbouw, een soort van oostblokbouw en sommige kolossen zijn vergeven van de betonrot.
Verkwikt werden we wakker en dronken onze koffietjes met behulp van de dompelaar, heerlijk om zo wakker te worden.
Na de ochtendrituelen gingen we vol verwachting naar het ontbijtbuffet en dat overtrof onze verwachtingen. Heel basic, maar puur, vers en lekker. Zelfs ik, vond genoeg van mijn gading en ja hoor, manlief at nog 4 flinke koeken als nagerecht.
Alvorens ons op het strand neer te gaan vlijen, liepen we naar een supermarktje om wat fruit en water te scoren. We plakten er nog een wandeling aan vast over de boulevard.
Heerlijk zo in de vroege ochtend, lekker rustig met wat joggers, sommigen met een heuse personal trainer, in mooie snelle outfits. Er wordt hier heel wat afgerend zeg!
Op het strand huurden we voor het bedrag van 8 euro een bedje met matras op een verder geheel leeg strand, ongelofelijk.
Het was wat bewolkt zo nu en dan, maar volgens onze begrippen prima strandweer. We hebben genoten van de zon, de rollende golven, de fluwelen wind op onze huid en de rust.
We hebben even ons bedje verlaten om in casa Domingo te gaan lunchen. Deze strandtent ligt naast casa Julio en is wat minder chique, maar toch zeer de moeite waard. Er zaten vele locals en de kaart was alleen in het Spaans en de overwegend oudere obers spraken geen woord over de grens. Ze waren best wel nors en kwamen zeer vermoeid over. Manlief bestelde gefrituurde inktvisringetjes en ik wees maar iets vissigs aan op goed geluk en het was heerlijk, maar wat het was?....geen idee. Verder hadden we salade Alicante; wat stronkjes sla, wat tomaat, olijfjes en wat vissigs, best wel smakelijk. En de wijn was heerlijk en kostte geen drol.
Helemaal warm en rozig, kwamen we terug van onze strandsessie, effe opfrissen, stevige stappers aan en........aan de wandel, zoooooo lekker bij het lage zonnetje.

Al met al was het een heerlijke dag en raadt eens wat??, manlief wil morgen best wel weer naar het strand!