Strand2 en Casa Julio2

27 april 2014 - Alicante, Spanje

Aan het ontbijt geen oude man en stoeipoes, maar wel het hoestende kind. Hij sloeg al hoestend zijn slag bij het buffet en pakte zelfs heel wat spul om door zijn ouders in te laten pakken voor later.
Maar.....wij hebben alles vrolijk doorstaan en lekker ontbeten.
Even bestuursvergadering en....... Het werd STRAND, omdat we bij Casa Julio zouden gaan eten. Ik; Vette Blij dus!
Het was weer een aangenaam temperatuurtje, maar na een uur stak er een flink windje op, ik zei tegen manlief dat ik er geen probleem mee had om te verkassen naar het zwembad van ons hotel. Maar....manlief vond het prima zo, hij lag lekker en wilde zijn voeten zo min mogelijk in het zand zetten, zelfs zijn bedje hoefde niet met de zon mee.
Prima, ik vond het echt genieten op het strand, er is altijd veel te zien daar en door die wind is het qua temperatuur goed te pruimen.
Vandaag vele Spaanse gezinnetjes, zo leuk om gade te slaan.
Toen het tijd was om aan ons gereserveerde tafeltje plaats te nemen, knorden onze maagjes alweer hoor, het zou beslist weer een feestje gaan worden bij Julio.
En inderdaad, het eten was weer uit de kunst en de sfeer was super, lekker druk met blije etende Spanjolen. Manlief genoot van een joekel van een kalfsoester en ik van verse tonijn en als voorafje hadden we een enorm bord met gegrilde groenten en uiteraard vloeide de wijn rijkelijk. Echt, als je eens op het strand van San Juan bent, ga eten bij Casa Julio, zooooo lekker.
Na het heerlijke maal, konden we uitbuiken op ons bedje en verder genieten van de strandgeneugten. En.......NEE dus, deze dame gaat de zee niet in, mijn tenen gaven een boodschap aan mijn hersenen dat de temperatuur niet aangenaam is voor een gehele onderdompeling.
Er zijn wel mensen die zwemmen hoor, ik vind het een prestatie.
In de avond namen we nog een glaasje in ons hotel en.........daar verscheen de oude man met stoeipoes, hij ziet er zeer vermoeid uit en zij ongedurig, zij drinkt dure cocktails en hij een rood wijntje.
En wij?.......zijn tevreden zoals het is en vonden het weer een mooie dag en morgen?.......gaan we met de tram naar Alicante, tijd voor een beetje cultuur?

1. Wouter:
    28 april 2014
    Dus...... Alicante, duizelingwekkende boulevard!!
    De oude Moorse wijk, eeuwenoude bomen. Prachtig!!
    Veel plezier.