Toledo, laatste dag.

1 juni 2014 - Toledo, Spanje

Helaas, weer een shitnacht, wat een herrie hier in Toledo. Het wordt pas rustig rond 8 uur in de morgen.
De werkende Spanjool, komt zeker slaap te kort, want de horeca blijft op volle toeren draaien.
Maar.....blijkbaar hadden we aan 5 uurtjes slaap genoeg en zeker na onze koffietjes. We gingen weer fris op pad, nu linea recta naar de Taag, we wilden even geen stad zien.
Wat hebben we genoten, we hoorden vogeltjes, zagen de rivier rustig stromen, zagen bergjes en ontdekten zelfs een Romeins badhuis.
Even later konden we genieten van een prachtige brug.
Uiteindelijk hebben we Toledo geheel gerond, prachtig. Het werd weer tijd om de stad in te gaan en dat houdt in, heuveltje op en heuveltje af, Toledo bestaat uit vele heuveltjes hoor.
Onze dijspieren zijn nu behoorlijk getraind, de kuitjes waren dat al.
De straatjes in de binnenstad zijn heel smal, maar er rijden wel auto's, dus zo nu en dan moet je je toch even tegen de muur aan drukken.
We doken een local café in en genoten van ons eerste wijntje van de dag, met een lekkere tapas en besloten om in een top restaurant (tripadvisor) te gaan eten. Het had wat voeten in de aarde, of eigenlijk op de keitjes, het was best een gedoe om het te vinden en dat weer heuveltje op en af. Et voilà, daar was het...........dicht!
Gelijk de plannen gecanceld en besloten om in het restaurant van het hostal (Palacios) te gaan eten. We hadden gezien, dat dit elke dag propvol zat met vrolijke Spanjolen.
Op het gevoel, liepen we erheen en ja hoor weer heuveltje op en af, maar kwamen maar niet in de buurt, we zagen wel weer veel moois.
Uiteindelijk bereikten we Palacios en.......het zat afgeladen vol, geen plaats, werd gezegd. We maakten duidelijk dat we  hostal gasten waren en hier nu echt wilden eten. En........ze vonden dat we rechten hadden, even wachten aan de bar met een tinto en tapas (geen straf), en.........er was plek voor die twee uit Breda.
We aten a la carte, omdat we zin hadden in veel groente, een zeebaars en voor manlief een vleespotje. Het was smullen geblazen, een echte aanrader dus.
We hoefden alleen nog maar de trappen op te strompelen en uit te gaan buiken.
Wat een mooie dag weer
Straks vroeg op stok en morgen om 6 uur uit de veren, op naar Aranjuez!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl