Vlees eten en K3

1 april 2014 - Breda, Nederland

Ja, ja, ik heb een nieuwtje, maar ik vertel het straks.

Er moet me eerst even iets van het hart. Een bericht op het nieuws heeft me aan het denken/malen gezet. Jullie hebben het wellicht ook gehoord; er worden veel honden en katten opgegeten in China. Bam, die hakte erin bij mij, recht in mijn hart! Dat doe je toch niet, een huisdier opeten? Toen zei een stemmetje in mij: ”maar wel een konijn?” Tja, daar zat ik dan met mijn goeie fatsoen, konijn eet ik wel, is lekker, ziet er schattig uit en…is vaak ook een huisdier. Waar ligt nu de gevoeligheid dan? Ik ben gek op katten en honden, maar konijnen liggen me niet zo als huisdier, is dat het?

In Nederland is het niet normaal om hond of kat op het menu te zetten en…..ik zou niet weten of die dieren smaken!

In China zeggen ze dat het niet eten van honden en katten een westerse waarde is.

In India zijn koeien heilig, wij eten ze op!

De Romeinen aten vroeger o.a. gebraden papegaai, pauwentongen, flamingo en kwal met ei.

In het voormalig Jugoslavije heb ik zee-egels gegeten en ik vond het heerlijk, maar toen ik zag hoeveel van die beesten je moest vermoorden voor 1 toastje, had ik het meteen gehad met het eten van die lekkernij. Bovendien is het vangen van die beesten een hels karwei, waterschoenen aan en alleen de vrouwtjes uit de zee graaien. Dan moet je ook nog weten hoe je een vrouwtje herkent enzo. Kortom, ik denk dat het door de bewerkelijkheid zo exclusief is op het menu en een must voor de snobs. Dat was bij die Romeinen ook het geval, extravagant moest het zijn.

Enkele jaren geleden heb ik in upper Egypt…..KAMEEL gegeten, heeeeeerlijk en …heel normaal daar.

Nu heb ik me laten vertellen door een vriend (afgestudeerd aan de hogere hotelschool) dat er in dierentuinen heel wat beesten opgesnoept worden na een natuurlijke dood. Hij heeft een studiegenoot die werkzaam is in een gerenommeerde dierentuin en die organiseert voor een exclusieve groep bijzondere diners. Het schijnt dat tijger heeeeerlijk is.

Wat een gedachtes he? Manlief wordt momenteel gek van me, ik vraag bij elk dier dat we zien tijdens wandelingen, of ie eetbaar is. Zo zagen we:

Ganzen>>ja, Duiven>>ja, Kraaien>>nee, Roeken>>nee, Meeuwen>>??, Vissen>>ja, Kikkers>>ja, Reigers>>??, Koeien>>ja, slakken>>ja en ga zo maar door, vermoeiend mens ben ik.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik peins nog wel een tijdje verder dus.

Een ding weet ik zeker……….laat dieren niet lijden!

(Ik ben wel hartstikke blij dat ik een mens ben)

Zo, nu het nieuws. Ik ga nog een tripje maken naar België, Antwerpen!

Ik ga vrijdag al…met ideale dochter en mijn lieve meisjes.

En wat gaan jullie doen, daar in het Antwerpse, hoor ik jullie denken?

We gaan naar K3! Dat ik dat nog ga meemaken, ik ga genieten voor meer dan 3 en het meest van het plezier van de kids!

Ik ga jullie later uitgebreid verslag doen,

ciao!

K3

Eindelijk was (vooral voor de kids) de grote dag aangebroken. De dag ervoor was er enige discussie geweest over de aan te trekken outfit: Rose?, K3 jurkje van carnaval?, of gewoon?! Uiteindelijk werd gekozen voor ‘gewoon’ !

Klokslag 12:10 vertrokken we vanaf het schoolplein, richting Antwerpen. Dochterlief had gezorgd voor heerlijke broodjes, die meteen met smaak werden opgepeuzeld.

Het was behoorlijk druk op de snelweg, maar we bleven relaxed en zongen menig K3 lied, gelukkig zaten we dik in de tijd.

In Antwerpen aangekomen, merkten we dat meneer Tom, ver over de datum was. Hij zei de vreemdste dingen in het zicht van de haven. Hij liet ons zelfs geheel voorbij ons doel rijden. We konden toen de ‘ring’ niet eens meer af om de zaak te corrigeren met ons eigen richtinggevoel. Tja, en dochterlief is een nogal ongeduldige/pittige chauffeuze en deze bangelijke dame is daar niet zo van gecharmeerd. Jullie begrijpen dat de sfeer een dieptepunt naderde, de kids werden stiller en stiller en kregen buikpijnklachten.

Een half uur later dan gepland, reden we uiteindelijk de parkeergarage in! Pffff, wat een shit Tom, wat een shit verkeer, wat een shit bewegwijzering en dan nog van die enge trams, bah, bah! Ik moest echt even bijkomen en ik niet alleen hoor.

We herpakten ons redelijk snel gelukkig en togen naar het theater.

Het was duidelijk dat we niet de enige waren die naar K3 gingen, uit alle hoeken en gaten kwamen stromen kleine K3-tjes, prinsesjes, roze meisjes en blije jongetjes aangelopen. Uiteraard vergezeld van mamma’s, oma’s, tantes en….ook vele pappa’s!

Het was stampe druk en we hadden nog maar een half uur om ‘K3 spulletjes’, lekkers en drinken te kopen en nog te toiletteren! Ik moet zeggen dat ik wel wat elleboogwerk uit de kast heb moet halen om de felbegeerde stickerboekjes/liedjesboekjes en t-shirtjes binnen de tijd te kunnen scoren.

Onze plaatsen waren buiten verwachting…..rij 4! Het was een ware kinderkakafonie om ons heen, gelardeerd met enkele krachtige huilers. Ja, die huilers waren waarschijnlijk kinderen waarvan de ouders (heel verstandig!) niet ingingen op het enorme aanbod van de K3 merchandise. Ja, zelfs in de zaal probeerde de K3 ploeg de laatste spulletjes nog te verpatsen, met name een soort lichtgevende/knipperende/trillende roze dildo’s met verlichte vezels. En ja……deze dame gaf een rondje van die dingen. Ik moet zeggen, de kids waren er helemaal van verguld tijdens de show!

De show was strak en gelikt geregisseerd! Vol kleur/geluid/licht/zang en dans. Het was flitsend en mooi. De choreografie was modern en gedoseerd. De vaak wisselende kleding aantrekkelijk en gewild voor een kinderoog. Kortom een mooie show!

Maar……ik vond K3 wat sleets, vooral met dat mooie/speelse/frisse Josje erbij! Karin vond ik echt over d’r top, uitgedijd en vermoeid. Het viel me zwaar tegen dat er maar een paar nieuwe liedjes gezongen werden. De verhaallijn was zeer matig, vooral ook omdat de oude liedjes gezongen werden.

Ik ben ervan overtuigd dat de kinderen het niet met me eens zijn, zij hebben genoten. Maar…ik denk dat de mamma’s en de pappa’s er langzaamaan anders over gaan denken. Het is tijd voor iets nieuws.