Vliegangst, je zal het maar hebben

24 mei 2014 - Madrid, Spanje

Gisteren hadden we thuis nog echt alle tijd van de wereld en konden zodoende heel relaxed de laatste karweitjes afhandelen en.......kleinkind2 kwam nog gezellig lunchen.
Eind van de middag gingen we met bus/trein/bus naar vliegveld Eindhoven, was zeer goed te doen.
Wat waren we blij met de keuze om te overnachten daar, de vakantie begon dus al en het hotel was perfect.
Het hotel zelf heeft geen restaurant, dus we hebben a la carte gegeten op het terras van het vliegveld, 'Belvedair' en dat was beslist een voltreffer, leuk uitzicht op het vlieggebeuren, lekker in het zonnetje en het eten was zeer de moeite waard!
Rond half 10 gingen we op een oor en sliepen goed tot de wekker om 5 uur de rust verstoorde. Maar ja, het was voor een goed doel, Madrid wachtte!
Alles liep verder gesmeerd, op een Spaans pubermannetje na, die weer uit het vliegtuig wilde, hij verging van de vliegangst. De trap moest weer opgepiept worden, treurige Spaanse pa, gaf hem zijn rugzak en het gastje liep spierwit de weer aangekoppelde trap af, pa keek triest voor zich.
Nu weten jullie waarschijnlijk al, dat manlief en ik alles weten over de mensen die we zo tegenkomen he? Bij deze mensen hadden wij bedacht, dat vader, zoonlief had getrakteerd op een weekendje Madrid om naar de wedstrijd van Real Madrid- Atletico Madrid te gaan, die spelen vandaag namelijk hier. Zoon blij natuurlijk en dacht dat zijn voetballiefde, de vliegangst zou overstijgen, niet dus, het werd voor hem helemaal geen stijgen. Pa, was nog even treurig, maar langzamerhand besefte hij.......dit wordt een superweekend voor mij, ik ga los in Madrid.
Tijdens de vlucht heb ik gelezen op de iPad, een uiterst vermakelijk boek : 'De zonderlinge avonturen van het geniale Bommenmeisje', echt een aanrader. Manlief, knapte nog een uiltje (waar die uitdrukking vandaan komt weet ik niet, Riet?).
Vliegveld Madrid is GROOT, heel groot, kilometers groot, maar wel heel mooi en alles staat goed aangegeven, behalve bij de bagageband (stond Eindhoven op hoor), die trad niet in werking, zelfs niet na een half uur. Opeens zag een vent zijn koffer bij de buren langskomen (Malta) en inderdaad...alle Eindhovense koffers rolden daar vrolijk tussen de Maltesers, LOL.
Op ons gemak volgden we de borden 'Metro', kochten een tien ritten kaart en verder......'kind kan de was doen', lijn 8 en op het eind, overstappen op lijn 6 en uitstappen bij Diego de Leon, et voilà, sta je zomaar voor het appartementencomplex.
We hebben een studio, met alles erop en eraan en........gratis wifi!
Onze koelkast zit boordevol lekkers (supermarkt, naast ons).
Na de volledige installatie sloegen we aan de wandel en binnen 2 minuten doken we een restaurant in, Bulevar54, een voltreffer weer, vol met locals. Gesmuld hebben we.
Op vleugels, maakten we kennis met onze wijk en Poe Poe, chique boel hoor, chique winkels, je weet wel van beroemde modeontwerpers, we waanden ons in Parijs hoor.
We zagen mooie gebouwen, veel bomen, wel 6 el corte inglesen, een spierwitte kerk, een prachtig palacio, deftige luitjes en nog veel meer moois.
Nu, in onze casa aan de wijn en morgen........gaan we het park in en wellicht ook een museum!
Ciao!

1. Wouter:
    25 mei 2014
    Geweldig, genieten allebei, Madrid is fantastisch!!