Wifi Maffia en Grotten

4 augustus 2014 - Gran Canaria, Spanje

Wifi Maffia

Vandaag, bombardeerden we de dag als ‘rustdag’.

Maar...toch even een eind getrippeld naar de grote super, even lekkere dingen scoren.

Dat is gelukt, ik scoorde oa een mooi stukje runderlende en......lekkere groentjes.

Terug naar de casa en...foto’s via de wifi van Marjan en Marinus op de site gezet en...ja hoor, na de 6e ben ik eruit geflikkerd door wavenet, wat een wifimaffia.

Toen via de wifi van vrienden van M&M.....en ja hoor.......na 6 foto’s werd ik er wederom uit geknikkerd!

En....vandaag voor de eerste keer GEEN zon, we hebben zelfs 20 druppels regen gehad.

Wij hebben van de nood een deugd gemaakt en heerlijk lui gelezen en gewijnd en.......ik heb weer lekker gekookt............! Het was echt smullen geblazen.

Door het stevige maal, heb ik de ‘kou’ getrotseerd en ben bij de Chinees de rest van de foto’s gaan uploaden en dat lukte , op een na, dus die zet ik er nu bij.

Grotten

Vanmorgen was de lucht strakblauw, dat beloofde wat!

We besloten de natuur in te gaan, weer een kloof verkennen.

Maar eerst...........namen we de tijd voor een verlaat/stevig ontbijt en........ we lieten het ‘belegen’ meisje alleen de bedden verschonen en schone handdoeken ophangen, thuis maak je toch ook niet elke dag je huis schoon?

Maurice nam voor alle zekerheid zijn wandelstok mee want het zou wel weer eens een geklauter kunnen worden.

We liepen via de waterafvoer onder de autobaan door en sloegen een pad in, richting grotbewoners. We hadden al gehoord dat deze mensen niet gecharmeerd zijn van de toeristen en......honden bezaten. Dus..........met een boog om de ‘woningen’ heen was het devies. We voelden ons lichtelijk onveilig, maar het natuurschoon laat je toch risico’s nemen. We spraken af dat we bij een gevoel van onraad meteen terug zouden gaan. Verdwalen kan je er niet, je loopt gewoon zigzaggend door/langs de gortdroge rivierbedding.

Al snel zaten we geheel in de kloof, het geluid van de autobaan hoorden we niet meer, en het voelt er graden warmer, de natuur omvat je met open armen.

Het is er zo mooi met al die grillige rotspartijen, de keien, de grassen, de vele soorten cactussen en de vele bewoonde en onbewoonde grotten.

We kwamen langs een ‘huis’ met allerlei soorten pluimvee, we hoorden honden blaffen bij deze of gene, we zagen heel hoog in de rotsen, wasgoed wapperen, we zagen een man staan timmeren, we zagen afval, we zagen dode en afgekloven dieren. We zagen zelfs een volkomen leeggevroten schaap, alleen zijn vacht was nog in takt, maar verder was het een geheel van witte botten enzo, ‘het’ rook niet eens meer.

Hier merk je dat de natuur een eigen leven leidt.

We voelden ons nietig, maar liepen door, het was alsof je de kloof ingezogen werd.

Soms moesten we over enorme keien klauteren en dan weer door graanachtige grassen. Ik voelde me Alice in Wonderland.

Uiteindelijk kwamen we bij een enorme overhangende rots uit, waar ook een ‘woning’ in zat. Er lagen vele verroeste vaten langs de wand en .........we hoorden een vreemd geluid. Het was heel onheilspellend, we vertrouwden het niet. Stel je voor dat er een gek iets naar beneden zou gooien..........

We besloten om te draaien, zoooooo jammer, het was daar zoooooo erg mooi.

Gelukkig hadden we toch al ruim anderhalf uur gewandeld en....genoten, dus terug werd het zeker weer genieten!

De terugtocht verliep vlekkeloos...........het was genieten en.......we maakten vele foto’s met de zelfontspanner. Gewoon het fototoestel op een rotsje, aanzetten en vlug naar de plek rennen. Dat is een nieuwe hobby, zooooo leuk!

‘Thuisgekomen’, hield de zon ermee op, het werd koud en een flinke bries liet zich voelen. Binnenweer dus, lezen geblazen en............aan het eind van de dag werden de stoute schoenen aangetrokken om uit eten te gaan.

Eindelijk is het ervan gekomen om een avond onze warme casa te verlaten voor een maal.

Op aanraden van Marjan, togen we naar ‘het restaurant met de koeien’. Maurice bestelde er een stukje koe en ik ging voor de gegrilde tongen en.....het was super lekker.

Wederom een dag met een gouden randje!