Het is zover

29 maart 2014 - Breda, Nederland

Tja, morgen is de dag van vertrek! We vertrekken met ambivalente gevoelens, want het weer zal niet meezitten. De Eifel is dan zo somber en koud, brrrr, daar zie ik wel tegenop. Maar van de andere kant is het erg fijn om er even tussenuit te zijn. Ik word op het moment een beetje geleefd door het geregel voor de aanstaande verhuis van mijn moeder. Maar goed, we rijden morgen rond 9 uur weg. De route hebben we al uitgestippeld, we gaan via Turnhout, Hasselt, Luik naar Monschau. Misschien denken jullie nu wel arghhhh Monschau, zooo toeristisch, zooooo ouwbollig, nou......wij vinden dat ook! Maar toch doen we dat stadje de eer van onze komst aan, ondanks die enge haarspeldbochten (vind ik). Waarom doe je je dit aan zullen jullie denken.........nostalgie, pure nostalgie. Het wordt nog erger, we gaan er lunchen en nog erger.........Duitsland speelt op dat moment! Je begrijpt, dat wordt wel een verhaal, reken maar! Daarna zakken we af naar Heimbach en gaan inchecken in het hotel. Als het weer dan nog meezit, gaan we dit stadje minutieus verkennen. Er liggen wat bijzondere bezienswaardigheden, dus dat wordt weer een verhaal hoor! De dag erop wordt het koud en regenachtig, de wandelschoenen blijven thuis, maar de parapluie gaat met ons mee met het openbaar vervoer naar Bonn! Lijkt ons leuk, fahren mit die deutsche bundesbahn! Bonn schijnt best wel een mooie stad te zijn wat gebouwen en kunst betreft. De dag erop hebben we nog niet ingevuld, we hebben de keuze uit stubes om te trinken of Keulen of een wandelingetje. We beslissen ter plekke en de volgende dag gaan we via Heerlen huiswaarts.
Gisteren kwam ik er op de valreep achter dat we geen vouchers hadden ontvangen, schrikken hoor, maar gelukkig hebben ze de hele boel nog door kunnen mailen. Zo, nu ga ik pakken, ik probeer om dagelijks te posten, anders krijgen jullie met terugwerkende kracht mijn relaas te lezen. Ciao!